Fått felaktig vara på Media Markt, tips och råd önskas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Fått felaktig vara på Media Markt, tips och råd önskas.

Tjenare SweC! Jag vart nyss nere på media markt och skulle köpa mig en datorskärm!
När jag kommer ner så är det en kille som frågar oss om vi behöver hjälp, och vi säger till honom att vi söker efter en datorskärm!
Vi går ned till avdelningen med datorskärmar, och han säger då till mig vad jag vill ha för typ. Jag pekar då ut en BenQ där det står klart och tydligt att skärmens uppdateringsfrekvens ligger på 144hz.
När jag sedan frågar honom vilka sladdar jag ska ha för att få ut 144hz så svarar han HDMI. Och så trög som man e så har man inte koll utan tror exakt på vad han säger.

Efter nåra timmar när man kommer hem så försöker man koppla in datorskärmen i HDMI, och ska gå in i kontrollpanelen för att byta min uppdateringsfrekvens till 144hz. Men då står det bara 120hz som högst... Jag kollar sedan upp modellen och specsen på google, och där står det att det bara är 120hz uppdateringsfrekvens och att det ska ingå en dvi dual link kabel som jag heller inte fick med.
Hmm media markt.. Är det inte bra att kolla så att sin personal kan fakta om varorna innan dem säljer dem? Eller att dem överhuvudtaget inte ska yttra sig om saker de inte förstår eller inte vet.

Jag tycker att detta är väldigt tråkigt då jag i princip la 3k på denna skärmen, kommer hem och ser att den är mycket mycket sämre än vad han förklarade för mig att den var.

Visst jag borde kanske kollat upp fakta osv på skärmen innan jag köpte den, men dum som man är så tror man exakt på vad han säger. Då jag anser att personal borde ha koll på vad de säljer eller vad de pratar om.

Ville bara dela med mig av denna livs erfarenheten så ni inte blir lika lurade som jag blev. Så nu vet ni det! Kolla alltid på internet när ni ska köpa grejer från Media Markt. (Media Markts personaler kan ingenting).

MER INFO : På mitt kvitto står det : BenQxl2420T, men varan jag fått hem är en BenQxl2420tx. Den varan som står på kvittot är 144hz men den jag fick hem är en 120hz

Tagit bort "skrik" (capslock)
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012

Har du inte provat att lämna tillbaka varan? Det borde de gå med på i och med att det är fel från deras håll..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013

Lämna tillbaka den, det är inte så svårt. Butiker skriver fel och försäljare är ibland okunniga. Så är det.

De på maxi i linköping vet t.ex. inte hur man stavar till blu-ray, eller bluetooth. Istället skriver de blueray och blurtooth.

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 980 | 32GiB | 950 Pro 512GB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | AMD 6970 | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 32GiB | UnRAID 6.5.0 | 62TB
HTPC: i7 2600k | GTX 1050ti | 8GiB
Smartphone: Huawei Mate 10 Pro | Android 8.0 | root | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av qaaka:

Har du inte provat att lämna tillbaka varan? Det borde de gå med på i och med att det är fel från deras håll..

De säger bara att "varan har utgått". Tyvärr så köpte jag tydligen sista exet...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Aug 2004

Borde stå på kvittot vad du köpt för modell. Be dom sedan själva slå upp varan i deras databas, och sedan på nätet. Stämmer inte varan så har jag väldigt svårt att tro att dom skulle kunna vägra ta tillbaka varan.

Står det förresten ingenting om uppdateringsfrekvensen på lådan..?? Brukar ju skyltas med alla tänkbara features ganska flitigt.

Sen tycker jag du breder på ganska flitigt i rubriken. Tänk på vad du skriver och vad det kan ha för påverkan. Att det är lurendrejeri tycker jag än så länge låter som en kvällsblaskas rubriker. Du pratar om en hel butikskedja.

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Schrimp:

Borde stå på kvittot vad du köpt för modell. Be dom sedan själva slå upp varan i deras databas, och sedan på nätet. Stämmer inte varan så har jag väldigt svårt att tro att dom skulle kunna vägra ta tillbaka varan.

Står det förresten ingenting om uppdateringsfrekvensen på lådan..?? Brukar ju skyltas med alla tänkbara features ganska flitigt.

På kvittot står det en annan modell än den jag fick hem, likaså på lådan.. Fyfan media markt. kräk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av SamuelSylvander:

De säger bara att "varan har utgått". Tyvärr så köpte jag tydligen sista exet...

Vad spelar det för roll om varan har utgått om du inte vill ha den längre och känner dig lurad?

Sedan som med alla försäljare så gäller det att kunden vet vad han vill ha och kan sina saker annars kan man bli lurad på en fralla för överpris.

Att efterfråga kunskap från en försäljare är som att efterfråga teknisk support från supporten på telefonoperatörer.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av SamuelSylvander:

De säger bara att "varan har utgått". Tyvärr så köpte jag tydligen sista exet...

Du kan lämna tillbaka den inom 30 dagar så länge det inte står något annat på kvittot

YOU SHALL NOT PASS!!

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av SamuelSylvander:

De säger bara att "varan har utgått". Tyvärr så köpte jag tydligen sista exet...

Häv köpet eller kräv prisavdrag.

Från konsumentköplagen:
Fel på varan
Vad som avses med fel
16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel.

Påföljder vid fel på varan
22 § Är varan felaktig enligt 16-21 §§, får köparen enligt 23, 24 och 26-29 §§ kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller häva köpet. Dessutom får han kräva skadestånd enligt 30-32 §§. Han får även hålla inne betalningen enligt 25 §. Lag (2003:162).

Läs mer på https://lagen.nu/1990:932#P16S1 Där finns även kommentarer om tidigare ärenden.
Finns en lite mer lättläst version (Konsumentverkets lathund) http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%...

Ifall det blir problem bör du i första hand kontakta din lokala konsumentvägledare och evt. ARN.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skaraborg
Registrerad
Jan 2010

Själv brukar jag kolla upp sånt innan jag handlar för de flesta som jobbar i sådana butiker brukar inte ha koll på sånt!
Det är bara att gå tillbaka med skärmen faktiskt sen är det ditt egna fel att du inte kollar upp vad du skall köpa först.

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av SamuelSylvander:

På kvittot står det en annan modell än den jag fick hem, likaså på lådan.. Fyfan media markt. kräk

Har du inte fått den varan du faktiskt köpt, så ska det inte vara några problem att åtminstone returnera den och få pengarna tillbaka! Stå på dig
(*edit* Screamin demon hann före..)

Det är riktigt dåligt av dem att ha lyckats blanda ihop olika modeller, men att skrika lurendrejeri är väl kanske ändå lite överdrivet. De vet väl helt enkelt inte om vad de säljer...

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av SamuelSylvander:

De säger bara att "varan har utgått". Tyvärr så köpte jag tydligen sista exet...

Och ?
vad kan du om konsumentköplagen ?
att varan har utgått har inget med saken att göra. har det stått 144hz så ska det vara det.
sökte du på nätet innan du köpte skärmen efter den modellen du ville ha. dubbelkolla att det var den modellen?

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Bara att gå till butiken och berätta som det är så löser sig allt

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2013

Du har alltid minst 14 dagars retur, så har det inte gått allt för länge så är det bara att ta med kvittot och skärmen tillbaka till Media Markt. Glöm heller inte av att lämna kritik och vad de gjorde för fel, annars kommer det aldrig att bli förbättringar!

Chassi: Corsair 800D || Mobo: Asus Sabertooth Z170 Mark 1 || CPU: i5-6600K @ 4.5Ghz || RAM: Hyper X 16GB 2133Mhz || GPU: 2x EVGA 780ti SLI || SSD: Samsung 830 128GB || HDD: WD Green 2TB || PSU: Be Quiet! Dark Power Pro 10 850W || OS: Windows 7 Ultimate || Radiatorer: EK Coolstream XE 360 + 120 || CPU-kylare: EK - Supremacy || Ljudkort: Sound Blaster Z || Bildskärm: Qnix QX2710 1440p (100hz)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av SamuelSylvander:

De säger bara att "varan har utgått". Tyvärr så köpte jag tydligen sista exet...

Vad har det för betydelse du har ju inte fått rätt information vid köp så du ska ju få pengarna tillbaka eller ett byte upp till varan med "rätt" specifikation, hota med Expressen/Aftonbladet om inte annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av SamuelSylvander:

På kvittot står det en annan modell än den jag fick hem, likaså på lådan.. Fyfan media markt. kräk

BenQ har en modell som för ett tag sen blev "uppgraderad" från 120hz till 144hz. Om det var den du köpte finns alltså chansen att de stoppat ner den gamla modellen i en nyare låda.

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Ni behöver inte hjälpa till mer, tar kontakt med dem. Ville egentligen bara dela med mig av detta så att inte fler går i samma fälla Tackar så mycket från hjälpen av alla !!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2009

Ta med dig någon av dina föräldrar och lämna tillbaka varan, du verkar själv inte kunnig gällande inköp och returer och hur man argumenterar emot något som är felaktigt, baserat på "De säger bara att "varan har utgått". Tyvärr så köpte jag tydligen sista exet...".

Edit : "fälla"? lmao

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012

Så här gör de jämt, hände mig på Mediamarkt i HBG. Hade sökt och hittat en tv jag skulle ha.... stolpade in och fick hjälp.... killen (butikschefen) hittade den inte på lagret fast den skulle finnas enligt hemsidan. Han erbjöd en motsvarande produkt som jag skulle få för samma pris för han var så "bussig" Jag betalade och satte mig i bilen med den nya teven men jag hade taskiga vibbar så jag började googla som en dåre på mobilen. Den motsvarande tv som jag fick för ett sånt bra pris för var egentligen 2000:- billigare än den jag hade valt ut, hade inte alls de features jag var ute efter osv. Direkt in och häva köpet. Jag frågade rakt ut högt hur bussiga de hade varit som hade låtit mig få betala 2000:- mer än vad de egentligen kostade. Jävla kräk!

Så... läs på innan man handlar... lita inte på en säljare.

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av SamuelSylvander:

Kolla alltid på internet när ni ska köpa grejer från Media Markt. (Media Markts personaler kan ingenting).

Jag trodda detta var allmänkunskap hos de flesta teknikintresserade. Dessutom så gäller det inte bara media markt, det gäller alla elektronikkedjor.
Det bästa är att kolla upp vad man vill ha innan man går till butiken, sen när de frågar om man behöver hjälp, säger man bara att man vill köpa den varan, och att man redan bestämt sig, så slipper man deras okunskap.

Tagit bort skrik (capslock) i citat

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av SamuelSylvander:

Ni behöver inte hjälpa till mer, tar kontakt med dem. Ville egentligen bara dela med mig av detta så att inte fler går i samma fälla Tackar så mycket från hjälpen av alla !!

Misstag kan hända överallt, har fått felaktiga varor ett par ggr. Frågan är hur butiken hanterar ärendet, har Media Markt fått chansen att lösa problemet? Du skrev att du hade fått beskeden "Tyvärr varan har utgått", betyder det att MM vägrar att lösa ärendet på nåt annat sätt?

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av screamin-daemon:

Misstag kan hända överallt, har fått felaktiga varor ett par ggr. Frågan är hur butiken hanterar ärendet, har Media Markt fått chansen att lösa problemet? Du skrev att du hade fått beskeden "Tyvärr varan har utgått", betyder det att MM vägrar att lösa ärendet på nåt annat sätt?

Jag håller på att kontakta dem, somsagt behöver inte mer hjälp! Är du mod kanske du kan ta bort tråden? Fick den hjälpen jag ville ha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Apr 2011

Var på Media Markt i Belgien igår och en släkting skulle köpa ett Xbox. Det fanns två olika kartonger som kostade lika mycket. Försäljaren sa att i en av modellerna följde det med ett spel och det saknades Kinnect och i den andra fick man med Kinnect men inget spel.
Jag sa direkt till släktingen att han har ingen aning om vad han snackade om ... De har noll koll. Vill man veta något får man ta reda på det själv

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Idleworks:

Var på Media Markt i Belgien igår och en släkting skulle köpa ett Xbox. Det fanns två olika kartonger som kostade lika mycket. Försäljaren sa att i en av modellerna följde det med ett spel och det saknades Kinnect och i den andra fick man med Kinnect men inget spel.
Jag sa direkt till släktingen att han har ingen aning om vad han snackade om ... De har noll koll. Vill man veta något får man ta reda på det själv

vad var skillnaden då?

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av SamuelSylvander:

Jag håller på att kontakta dem, somsagt behöver inte mer hjälp! Är du mod kanske du kan ta bort tråden? Fick den hjälpen jag ville ha

Vi tar generellt inte bort trådar på begären då forumet fungerar som en slags databas, andra kan ju ha nytta av tråden. En uppdatering av tråden är däremot alltid uppskattat.

*Tråd flyttad, rubrik ändrad*
Flyttar tråden till konsumenträtt där den hör hemma och ändrar rubriken enligt reglerna från subforumet "Konsumenträtt:

Citat:

§ 2 Varning för ...
All kritik ska vara saklig. Personangrepp, påhopp eller andra otrevligheter får inte förekomma. Förstora inte upp problemet och ge alltid motparten en chans att rätta till situationen innan du skapar en tråd i forumet. Kontakta kundtjänsten via internet, och om det inte fungerar, använd telefonen.

Sätt inte rubriker som "varning för <företag>". Formulera istället en trådrubrik som beskriver vad det hela handlar om.

/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2006

Inte så rolig reklam för mediamarkt. MEN alla är vi människor. Säljaren kanske är duktig på sina saker. Men kanske var okunnig i vilken kabel som ska kopplas vart och sådär. Det är inte många som vet att en dvi kabel är det enda som klarar 144hz och högre. Visste inte ens jag när jag köpte min 144hz skärm. Bra också att moderator bytade rubrik då det inte är lurendrejeri. Bara okunnig personal.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av morxy49:

vad var skillnaden då?

Att det följde med ett spel med den ena förpackningen
Det var en kartong utanför en vanlig Xboxförpackning vilket innebar "Bär hem ditt Xbox i en annan kartong så får du Titanfall på köpet"

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av G4NDALF:

Du kan lämna tillbaka den inom 30 dagar så länge det inte står något annat på kvittot

Skrivet av wipen96:

Du har alltid minst 14 dagars retur, så har det inte gått allt för länge så är det bara att ta med kvittot och skärmen tillbaka till Media Markt. Glöm heller inte av att lämna kritik och vad de gjorde för fel, annars kommer det aldrig att bli förbättringar!

30 dagar är när de erbjuder öppet köp, det är ej lag på detta

14 dagar är enbart vid distansköp och är pga att man då inte i butik kan kontrollera varan

Dock har man fått fel produkt har man all rätt att häva köpet med hänvisning till detta.

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

Har lämnat tillbaka mina 3 senaste köp på Mediamarkt de senaste månaderna, då de inte stämt med beskrivningen jag fått.
Inte nog med det, så var alla köpen demoex. eller returer/öppnade kartonger, som såldes till fullpris.

Väldigt ofta är det sista exet.. Förra året plockade jag en låda med ett tangentbord från en hylla och gick till kassan, betalade och åkte hemåt (4 mil).
Stannade till efter några kilometer, då jag fick ett annat ärende. Plockar fram kassen av nyfikenhet och öppnar kartongen... då är den tom.
Åker tillbaka och får efter en stund svar om att det var sista exet och tangentbordet står på en hylla där inne. Lackade ur, lämnade tillbaka det och köpte samma tangentbord i annan butik.

Har dock aldrig haft några problem med att lämna tillbaka någon vara, så det är iaf. ett plus.

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
online
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av DaBone:

Har lämnat tillbaka mina 3 senaste köp på Mediamarkt de senaste månaderna, då de inte stämt med beskrivningen jag fått.
Inte nog med det, så var alla köpen demoex. eller returer/öppnade kartonger, som såldes till fullpris.

Väldigt ofta är det sista exet.. Förra året plockade jag en låda med ett tangentbord från en hylla och gick till kassan, betalade och åkte hemåt (4 mil).
Stannade till efter några kilometer, då jag fick ett annat ärende. Plockar fram kassen av nyfikenhet och öppnar kartongen... då är den tom.
Åker tillbaka och får efter en stund svar om att det var sista exet och tangentbordet står på en hylla där inne. Lackade ur, lämnade tillbaka det och köpte samma tangentbord i annan butik.

Har dock aldrig haft några problem med att lämna tillbaka någon vara, så det är iaf. ett plus.

Känner du inte skillnaden på en tomlåda?Jösses

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift