Fått felaktig vara på Media Markt, tips och råd önskas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamuelSylvander:

Tjenare SweC! Jag vart nyss nere på media markt och skulle köpa mig en datorskärm!
När jag kommer ner så är det en kille som frågar oss om vi behöver hjälp, och vi säger till honom att vi söker efter en datorskärm!
Vi går ned till avdelningen med datorskärmar, och han säger då till mig vad jag vill ha för typ. Jag pekar då ut en BenQ där det står klart och tydligt att skärmens uppdateringsfrekvens ligger på 144hz.
När jag sedan frågar honom vilka sladdar jag ska ha för att få ut 144hz så svarar han HDMI. Och så trög som man e så har man inte koll utan tror exakt på vad han säger.

Efter nåra timmar när man kommer hem så försöker man koppla in datorskärmen i HDMI, och ska gå in i kontrollpanelen för att byta min uppdateringsfrekvens till 144hz. Men då står det bara 120hz som högst... Jag kollar sedan upp modellen och specsen på google, och där står det att det bara är 120hz uppdateringsfrekvens och att det ska ingå en dvi dual link kabel som jag heller inte fick med.
Hmm media markt.. Är det inte bra att kolla så att sin personal kan fakta om varorna innan dem säljer dem? Eller att dem överhuvudtaget inte ska yttra sig om saker de inte förstår eller inte vet.

Jag tycker att detta är väldigt tråkigt då jag i princip la 3k på denna skärmen, kommer hem och ser att den är mycket mycket sämre än vad han förklarade för mig att den var.

Visst jag borde kanske kollat upp fakta osv på skärmen innan jag köpte den, men dum som man är så tror man exakt på vad han säger. Då jag anser att personal borde ha koll på vad de säljer eller vad de pratar om.

Ville bara dela med mig av denna livs erfarenheten så ni inte blir lika lurade som jag blev. Så nu vet ni det! Kolla alltid på internet när ni ska köpa grejer från Media Markt. (Media Markts personaler kan ingenting).

MER INFO : På mitt kvitto står det : BenQxl2420T, men varan jag fått hem är en BenQxl2420tx. Den varan som står på kvittot är 144hz men den jag fick hem är en 120hz

Gratulerar, du har fått den dyrare varianten där 3D-kitet medföljer (Swecs notis om lanseringen).
Skärmarna har efter introduktionen fått en mjukvaru-uppgradering som gör att de stöder 144Hz.
Det enda negativa är att de lurade på dig en HDMI-sladd alldeles i onödan.

edit:Om det nu är så att de sålt dig demoexet som stått på hyllan i tre år så ska du ha rejält med rabatt. Eftersom skillnaden mellan T och TX är 3D-kitet så kanske de sålt skärmen som en T om 3D-kitet försvunnit.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Känner du inte skillnaden på en tomlåda?Jösses

Tom var kanske att ta i, men utan tangentbord iaf. Till G19 följer det med en transformator och manual etc. vilket väger lite.
Sen är det väl inte alltid man tänker till, då kartongen såg ny och oöppnad ut.. Jag visste vad jag ville ha, gick och tog varan och sedan vidare till kassan.
Personen i kassan reagerade ju inte heller..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD