Permalänk
Medlem

Vad går denna datorn för?

Hej!
Jag hade tänkt att sälja denna datorn: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=930810
Den klarar av LoL osv. på högsta settings utan några som helst problem och även de nyaste FPS-spelen. Men dock inte på högsta settings. Och min fråga är vad tror ni att folk vill ge för denna datorn?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske 2500:-

Permalänk
Medlem

Obs! Har haft den i typ ett halvår

Permalänk

Skriver som ovan 2500-3000 "lanserad 2011", den är ganska gammal.

Visa signatur

Loxus: Varför ska man ha en överklocksvänlig CPU i en HTPC?
Flamso: Varför inte? Tror du att du är inne på Stockclockers eller? ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrRaspys:

Obs! Har haft den i typ ett halvår

Att du bara har haft den i ett halvår gör den inte bättre för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Jag har även satt i dubbla grafikkort!

Permalänk
Skrivet av DrRaspys:

Jag har även satt i dubbla grafikkort!

I en laptop?

Visa signatur

Loxus: Varför ska man ha en överklocksvänlig CPU i en HTPC?
Flamso: Varför inte? Tror du att du är inne på Stockclockers eller? ;)

Permalänk
Skrivet av DrRaspys:

Jag har även satt i dubbla grafikkort!

I en bärbar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av DrRaspys:

förklara gärna hur du gjort detta.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DrRaspys:

Förklara för mig hur detta är möjligt? Har du då lött fast en PCB på själva moderkortet eller?

Skrivet av DrRaspys:

Obs! Har haft den i typ ett halvår

Vad har det med saken att göra?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Haha låt han va, han har uppenbarligen ingen koll 2800 PRICK skulle jag säga

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Haha låt han va, han har uppenbarligen ingen koll 2800 PRICK skulle jag säga

Tycker själv att det är intressant att han satt i ett till grafikkort:)

Visa signatur

Loxus: Varför ska man ha en överklocksvänlig CPU i en HTPC?
Flamso: Varför inte? Tror du att du är inne på Stockclockers eller? ;)

Permalänk
Medlem

I en del MSI-Gaminglaptops kan man byta ut den optiska läsaren mot en extra grafikkortsmodul. Jag tror det är det han syftar på. Att löda fast en ny buss på moderbrädan låter rätt så getto enligt mig

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZedFerN:

I en del MSI-Gaminglaptops kan man byta ut den optiska läsaren mot en extra grafikkortsmodul. Jag tror det är det han syftar på. Att löda fast en ny buss på moderbrädan låter rätt så getto enligt mig

Inte i en medelklasslaptop från 2011 iallafall.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Är väll ganska obvious att personen menar att han har satt in en extra ram-sticka.

Alla vet inte vad saker och ting i en dator heter
mvh

EDIT: Ja som andra säger, under 3000kr får du nog räkna med tyvärr. Du kanske kan kränga den för 3300kr om du har tur som fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Inte i en medelklasslaptop från 2011 iallafall.

Nu när jag har läst igenom Prisjaktslänken lite mer noggrant håller jag med, ingen non-getto-lösning kan finnas på denna maskin.

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrRaspys:

Hej!
Jag hade tänkt att sälja denna datorn: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=930810
Den klarar av LoL osv. på högsta settings utan några som helst problem och även de nyaste FPS-spelen. Men dock inte på högsta settings. Och min fråga är vad tror ni att folk vill ge för denna datorn?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Skicka bilder på dubbla grafikkorten så har du möjligen ett bud på 3000kr...

Vad är det för grafikkort som sitter i den nu med andra ord?

Pics or it didnt happen

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Att du bara har haft den i ett halvår gör den inte bättre för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Tumnus:

Förklara för mig hur detta är möjligt? Har du då lött fast en PCB på själva moderkortet eller?

Vad har det med saken att göra?

Kanske för att det kan påverka försäljningsvärdet? Det är lite skillnad på vad man får för en dator som man haft i 3 år och en dator som man haft i ett halvår.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Kanske för att det kan påverka försäljningsvärdet? Det är lite skillnad på vad man får för en dator som man haft i 3 år och en dator som man haft i ett halvår.

Jag förstår hur du tänker, men jag köper inte ditt resonemang. Det spelar väl ingen roll hur länge personen ifråga har ägt produkten. Produktens ålder blir knappast yngre för det...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Kanske för att det kan påverka försäljningsvärdet? Det är lite skillnad på vad man får för en dator som man haft i 3 år och en dator som man haft i ett halvår.

Någon krona mer än den tre år gamla kan man nog få då den förmodligen är i rätt bra skick. Däremot sitter ju inte bättre komponenter i den för det, vilket jag skulle påstå är det som räknas till 90%. (Förutsatt att den inte ser ut som man släpat den i marken)

Skrivet av YamahaDGX630:

Jag förstår hur du tänker, men jag köper inte ditt resonemang. Det spelar väl ingen roll hur länge personen ifråga har ägt produkten. Produktens ålder blir knappast yngre för det...

Nån extra hundring kan man nog få, finns förmodligen garanti kvar om den endast är 6 månader gammal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir Skybalotte:

Kanske för att det kan påverka försäljningsvärdet? Det är lite skillnad på vad man får för en dator som man haft i 3 år och en dator som man haft i ett halvår.

Nej. Det som sätter värdet i datorvärlden är marknaden och åldern på själva komponenterna.. Inte hur länge du har haft datorn.

Skrivet av xoxava:

Någon krona mer än den tre år gamla kan man nog få då den förmodligen är i rätt bra skick. Däremot sitter ju inte bättre komponenter i den för det, vilket jag skulle påstå är det som räknas till 90%. (Förutsatt att den inte ser ut som man släpat den i marken)

Nån extra hundring kan man nog få, finns förmodligen garanti kvar om den endast är 6 månader gammal.

Garanti gäller bara den ursprungliga köparen. Visst kan du fiffla lite med kvitton men det är knappast något man rekommenderar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Vi diskuterar en värdering.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Garanti gäller bara den ursprungliga köparen. Visst kan du fiffla lite med kvitton men det är knappast något man rekommenderar.

Tillverkargaranti gäller även vid ägarbyte, om jag inte är helt ute och cyklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xoxava:

Tillverkargaranti gäller även vid ägarbyte, om jag inte är helt ute och cyklar.

Haha, ja jag vet inte vad användaren du citerade pratar om? Såklart att garantin följer med vid ägarbyten, förutsatt att den nya ägaren kan visa upp kvitto.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

Haha, ja jag vet inte vad användaren du citerade pratar om? Såklart att garantin följer med vid ägarbyten, förutsatt att den nya ägaren kan visa upp kvitto.

Meh.. Bara något jag hört här på Sweclockers. Kan ha fel dock. Däremot är jag fortfarande intresserad över denna revolutionerande dubbelGPU lösning som TS har tryckt in i sin laptop.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Haha, ja jag vet inte vad användaren du citerade pratar om? Såklart att garantin följer med vid ägarbyten, förutsatt att den nya ägaren kan visa upp kvitto.

En garanti som butiken i sig ger följer ju dock inte med vid ägarbyte egentligen. Har man dock kvittot är det nog inte alls ovanligt att de hjälper till.

Skrivet av Tumnus:

Meh.. Bara något jag hört här på Sweclockers. Kan ha fel dock. Däremot är jag fortfarande intresserad över denna revolutionerande dubbelGPU lösning som TS har tryckt in i sin laptop.

Du har delvis rätt Hittade en artikel i DN som förklarar

Permalänk
Skrivet av Sir Skybalotte:

Kanske för att det kan påverka försäljningsvärdet? Det är lite skillnad på vad man får för en dator som man haft i 3 år och en dator som man haft i ett halvår.

Fast folk vill ju knappast betala mer för en dator från 2011 bara för att han har haft den sen 2013....

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag förstår hur du tänker, men jag köper inte ditt resonemang. Det spelar väl ingen roll hur länge personen ifråga har ägt produkten. Produktens ålder blir knappast yngre för det...

Skrivet av xoxava:

Någon krona mer än den tre år gamla kan man nog få då den förmodligen är i rätt bra skick. Däremot sitter ju inte bättre komponenter i den för det, vilket jag skulle påstå är det som räknas till 90%. (Förutsatt att den inte ser ut som man släpat den i marken)

Nån extra hundring kan man nog få, finns förmodligen garanti kvar om den endast är 6 månader gammal.

Skrivet av Tumnus:

Nej. Det som sätter värdet i datorvärlden är marknaden och åldern på själva komponenterna.. Inte hur länge du har haft datorn.

Garanti gäller bara den ursprungliga köparen. Visst kan du fiffla lite med kvitton men det är knappast något man rekommenderar.

Skrivet av Rugbyspelaren:

Fast folk vill ju knappast betala mer för en dator från 2011 bara för att han har haft den sen 2013....

Jag förstår mycket väl era resonemang. Det jag menar är att på en dator som har hängt med i 3 år finns förmodligen mer slitage (kan vara allt från damm till repor eller liknande) än vad det finns på en dator som varit med sen ett halvår tillbaka. Detta förutsätter naturligtvis att TS köpt datorn ny.

För vissa är skicket på en produkt väldigt viktigt när han/hon köper den begagnad och det var detta som jag syftade på när jag sa att försäljningsvärdet kunde påverkas.

Som ni säger så påverkas självfallet inte datorns prestanda av hur ny den är för den som säljer datorn - komponenterna förblir dem samma. Möjligtvis kan datorns prestanda påverkas av mängden damm som finns i datorn, särskilt när det är en laptop.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4