Permalänk

ADB i TWRP

Lyckas inte få ADB att funka när mobilen är i TWRP, står bara "error: device not found" i prompten. Är det för att USB debugging är av? Kan nämligen inte starta mobilen och sätta på det.

Behöver skriva in detta för att få mobilen att funka igen

adb shell
dd if=/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/fota of=/sdcard/fota-backup.img
dd if=/dev/zero of=/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/fota

Problemet är bara att min skärm är paj på vänster sida så kan inte skriva in hela koden(Bokstaven P) direkt i "Terminal Command". Måste jag reparera skärmen för att få den att funka igen tror ni?

TWRP v.2.7
LG G2

Permalänk
Medlem

Använder du senaste ADB? (finns MiniSDK att ladda ned i min guide) Har du rätt drivrutiner installerade?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Använder du senaste ADB? (finns MiniSDK att ladda ned i min guide) Har du rätt drivrutiner installerade?

Nej jag hade tydligen inte rätt drivers installerade då det inte går att installera några. Otroligt frustrerande. "Det gick inte att hitta några drivrutiner"

NEHE OCH? JAG HAR JU EXE'N FÖR I H****E

Dold text
Permalänk
Medlem

Funkar ADB/fastboot ens i recovery?
Jag hade för mig att man var tvungen att pusha alla filer man ville använda i recoveryn när man var i bootloadern.
För G2 är detta "download mode" antar jag, som man kommer in i genom att hålla inne volym upp när man kopplar in USB kabeln.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Använder du senaste ADB? (finns MiniSDK att ladda ned i min guide) Har du rätt drivrutiner installerade?

Skrivet av Sears:

Funkar ADB/fastboot ens i recovery?
Jag hade för mig att man var tvungen att pusha alla filer man ville använda i recoveryn när man var i bootloadern.
För G2 är detta "download mode" antar jag, som man kommer in i genom att hålla inne volym upp när man kopplar in USB kabeln.

Gud vad dum jag är. Hade ju inte ADB drivers.. Nu funkar det! Tack för hjälpen iaf:)