Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Maj 2014

Skicka vidare WiFi-signal?

I Grekland har jag en stor antenn på taket som tar in en WiFi-signal från en lokal taverna.
Antennen är kopplad till ett USB-nätverkskort som jag har kopplat direkt i min bärbara dator.
Allt fungerar perfekt. Signalen in är jättebra.

MEN...

Jag undrar om någon vet om det finns någon apparat (router, modem, repeater) med USB-ingång
som jag kan koppla mitt USB-närverkskort till och få WiFi i rummet till min mobil?
Till datorn tänker jag mig en närverkskabel från apparaten.

Går det att göra något i datorn? WiFi-delning?

Jag har letat efter lösningar men inte hittat något riktigt svar någonstans.
Går det att skicka vidare en WiFi-signal så som jag tänker det.

Vad finns det för lösningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av galatas:

I Grekland har jag en stor antenn på taket som tar in en WiFi-signal från en lokal taverna.
Antennen är kopplad till ett USB-nätverkskort som jag har kopplat direkt i min bärbara dator.
Allt fungerar perfekt. Signalen in är jättebra.

MEN...

Jag undrar om någon vet om det finns någon apparat (router, modem, repeater) med USB-ingång
som jag kan koppla mitt USB-närverkskort till och få WiFi i rummet till min mobil?
Till datorn tänker jag mig en närverkskabel från apparaten.

Går det att göra något i datorn? WiFi-delning?

Jag har letat efter lösningar men inte hittat något riktigt svar någonstans.
Går det att skicka vidare en WiFi-signal så som jag tänker det.

Vad finns det för lösningar?

Har haft liknande innan, då satte jag en AP som tog emot WiFi --> Router/nästa AP om den första AP inte har detta inbyggt.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

Ta antennen som du har kopplad till datorns usb nätverks kort och koppla in den i en Wifi repeater med antenn istället. !

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ X 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2008

Testa connectify.

Då kan du ta emot internet via ett nätverkskort(trådlöst eller sladd), och sedan låta datorn agera router/accespunkt med ett trådlöst nätverkskort i datorn (kan vara samma som det som tar emot internet)

Bör fungera för vad du är ute efter.