Permalänk

Mekaniskt tangentbord under 1000kr.

Som titeln säger, behöver nytt tangentbord. Enda kraven är att det ska ha numpad, tysta klicks och under 1000 kr.

Helst med lätta brytare.

//W0D

Visa signatur

Do you know who I am!?
-
Why, did you forget?

Permalänk

Ska du ha tysta klicks så funkar röda brytare.
Responsen på röda är fruktansvärt bra.

FUNC har stilrena designer, kostar 699 på komplett. Röd belysning, men den går att stänga av.
https://www.komplett.se/func-kb-460-gaming-keyboard/808301

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag röda bytare är alldeles för svåra att skriva text med för de reagerar på minsat lilla tryck, så jag har gått över till tangentbord med bruna brytare. Spelar man bara så är ju röda skönast.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Köpte cm storm quickfire ultimate för 400 under mellandagarna. Personligen är bruna brytare bäst medan jag har svårt för röda och svarta. Gå till en affär och prova de olika brytarna innan du gör ett val.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Gigabyte aivia med bruna brytare skönt i både spel och att skriva med. Mycket trevligt tangentbord

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

jag tycker som kolocho att du ska springa iväg till närmaste butik och peta lite på olika tangentbord. jag gillar personligen röda mest men vi kan hålla på och säga vad vi föredrar hela dagen. den som ska ha tangentbordet är ändå du och då är det bra om du vet vad du föredrar.

Permalänk

Jag har röda brytare och jag gilla dom inte alls ibörjan man "missclicka" i WASD hela tiden osv men nu efter några timmar älskar jag dom

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem

Lätta brytare är ju röda, de är allmänt sköna (föredrar dock svarta själv då jag har starka fingrar).

Sitter på ett Ducky Mini och det är nog det roligaste tangentbordet jag använt. Väldigt litet, kompakt, har alla tangenter (måste använda Fn för att komma åt dem) samt är programmerbart! Köpte mitt för 1100 kr, vet inte vad priset ligger på just nu dock.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk