Acer visar hybriddatorn Aspire Switch 10 med Intel Bay Trail

Permalänk
Melding Plague

Acer visar hybriddatorn Aspire Switch 10 med Intel Bay Trail

Hybriddatorer går hem i stugorna, i alla fall i de lägre prisklasserna. Nu vill Acer ha en bit av kakan med Aspire Switch 10, som ställs ut på Computex 2014.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Såg faktiskt intressant ut, dock så är 10" för lite för mig.
Skulle gärna vilja se en liknande lösning med 13" och 1080p upplösning för kanske runt 4500:-

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Härligt att det inte var så stor priskillnad på dom olika lagringsalternativen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag går i köptankar kring just någonting som det här. Det jag läst många klagat på hos T100 är tangentbordet och baksidan av själva plattan. Något som verkar åtgärdas med T200, däremot har jag hört rykten om att T200 är mycket tyngre och verkar ha sämre batteritid, dock bättre cpu?

Många verkar tycka att acer generellt har sämre byggkvalitet jämfört med ex Asus. Hur tror ni den här står sig jämfört med T100 och även nyare varianter av T100 och T200 som verkar dyka upp ungefär samtidigt?

Edit: Acer verkar förbättrat en hel del jämfört med T100, däremot har den sämre batteri och tid. Sen passade de inte heller på att slänga in den lite snabbare cpun Z3775. Men acern har bättre skärm (ljusstyrka), kvalitet och tangentbord vilket jag förstått var lite av T100 svagaste sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thes:

Många verkar tycka att acer generellt har sämre byggkvalitet jämfört med ex Asus.

Köpte själv en Acer w510 i maj förra året och nu känns inte många delar av den bra, kontakter glappar tangentbordet svarar inte alltid, skärmen flimmrar och den kan sega ner sig ganska rejält ibland. Dock var jag riktigt nöjd i början men nu i efterhand ångrar jag att jag valde acer. Vill sälja skiten men samtidigt orkar jag inte bråka med eventuella köpare som garanterat blir missnöjda

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Skärmen är typ 10,1 tum, men datorn är typ 13 tum.
Tjocka kanter runt skärmen.

Lågupplöst skärm, kan inte ens spela upp 1080p filmer.

Permalänk
Medlem

Jag vill avråda alla här från att köpa Acer. Jag har bara haft dåliga erfarenheter med dem. Datorer liksom paddor. På senare tid har de satsat en del på att ta andelar i premium-sektioner, men tro mig, det är bara på ytan saker ser bra ut. Räkna med glapp, dåliga drivrutiner och en tillverkare som inte bryr sig om att åtgärda problemet. Min Acer Aspire S7 som jag köpte för 13 000 levererades med för hårt ihopskruvat tangentbort så knappar trycks in flera gånger trots att man bara trycker på de en gång, trasigt Atheros-kort som gör att Wifi inte fungerar liksom Bluetooth, touchpaden är intryckt efter ett års användande, gloss-skärmen har börjat bli bucklig, och batteritiden är inte ens häften av konkurrenterna.