Nytt spel headset (och kanske senare ny skärm)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Nytt spel headset (och kanske senare ny skärm)

Så, för tillfället är jag ute efter ett nytt spel headset då jag börjar bli rätt trött på mina gamla Creative Fatal1ty.. Har en någorlunda stor budget för detta med tanke på att det rör sig om spel och är villig att lägga upp till 3k kr på ett bra headset (självklart skulle jag vilja betala så lite som möjligt men bara om headsetet har bra kvalité) Headsetet ska ha bra mic (så att det inte blir massa bakgrundsljud så som någon form av pipande ljud eller brus osv) helst vara trådlöst samt antingen ha 5.1 eller 7.1 (skulle föredra 7.1).

Från vad jag har kommit fram till så borde Astro A50 vara mitt bästa alternativ då det headsetet i stort sett fyller alla mina krav och klarar sig precis under min budget (vill bara köpa från butik och helst i en fysisk butik så någonting i Stockholms området eller upp mot Uppsala skulle vara bäst). Men då jag har läst om hur Astro har hanterat batteriet i A50 har jag blivit lite osäker då det verkar som att man måste lämna in headsetet till Astro så att dem själva kan byta batteri men jag vet inte hur ofta detta skulle ske (skulle helst vilja hålla mig borta från att byta batteri överhuvudtaget så om batteriet skulle klara av 2-3 år så tror jag nog att jag skulle köpa ett nytt headset innan batteriet skulle dött i alla fall. Och i fall att jag skulle behöva byta batteri så undrar jag om det finns något alternativ till det här i Sverige som att man lämnar in det till någon firma så byter dem batteri åt en.

Har även kollat på Tritton 720+ och Astro A40 men är lite osäker på Tritton och lämnade A40 så fort jag hörde micken. Vet att Teartle Beach också gör bra headset men har inte riktigt kollat om det finns någonting som gör det A50 gör fast billigare. Annars kommer jag nog gå och köpa Astro A50.. Ja just det, glömde bort att om alternativet finns så skulle jag helst vilja köpa från Webhallen då jag redan har börjat på deras lojalitetsprogram och skulle vilja fortsätta pumpa in pengar på det kontot, men bara om alternativet finns och för en inte alltför hemsk prisskillnad.

Edit: Glömde bort skärmen, så vad jag är ute efter är att köpa en ny spel skärm också, mina krav är att den ska vara 27", ha minst 120Hz och ha support för DVI.. Skulle vilja betala mindre än 2,5K kr här men kommer vänta ett tag då min första prioritet är ett headset och jag redan har en helt okej 24" skärm.