Permalänk
Medlem

100/10 bra för spel (wow)?

Tja
Jag har precis flyttat till lägenhet och är ny med detta med 100/10 mbit/s och internet leverantörer.
Jag vill ha ett snabbt internet som funkar för att sitta med skype och spela utan att det påverkas. Jag spelar för det mesta WoW . just nu har jag
100/10mbit/s men när jag spelar ibland märker jag lag, inte mycket men det kommer.

känns som jag kanske behöver mer i utskicket, skulle vara super för alla svar!

vad rekommenderar ni? Jag kan verkligen inte detta men det skulle hjälpa mycket om ni kunde hjälpa mig. TACK!

Permalänk
Hedersmedlem

Ja

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Skulle nog köra 1000/1000 - 10000/10000 faktiskt.

Ja, det blir bra haha.

Nästa gång försök göra en tråd med lite mer information/text...

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Robinpv:

Tja
Jag har precis flyttat till lägenhet och är ny med detta med 100/10 mbit/s och internet leverantörer.
Jag vill ha ett snabbt internet som funkar för att sitta med skype och spela utan att det påverkas. Jag spelar för det mesta WoW . just nu har jag
100/10mbit/s men när jag spelar ibland märker jag lag, inte mycket men det kommer.

känns som jag kanske behöver mer i utskicket, skulle vara super för alla svar!

vad rekommenderar ni? Jag kan verkligen inte detta men det skulle hjälpa mycket om ni kunde hjälpa mig. TACK!

WoW kräver inte ens 0,5/0,5. Så har du problem på en 100/10 lina så är det något annat som är problem.
Är du säker på att det är nätverkslag du märker? Jag skulle tro att det är betydligt troligare att det är en addon som chokar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ja det räcker. Om du verkligen har hög ping, eller ping spikar när du spelar så beror det inte på din hastighet, antagligen så kan det vara problem i ett annat nät, t.ex om servern är i tyskland så kanske fibern sjökabeln som orsakar problem eller liknande, det behöver inte bero på din tjänstleverantör.