Högt brus när andra pratar (Raidcall)

Permalänk
Medlem

Högt brus när andra pratar (Raidcall)

Hej.

Igår gick jag med en ny guild på WoW och allt var frid och fröjd tills GM börjar prata på RC. Allt är okay tills någon annan bestämmer sig för att prata i mun på honom. Då avger hans mic ett otroligt brus och man hör ingenting från varken honom eller den andra.

Han använder headset så det är inte direkt någon rundgång där man hör alla andras röster, utan det är bara något sjukt högt brus som bara händer när hans mic är igång och någon annan pratat, vilket gör det svårt att vara spontan mitt i en bossfight eller bara sitta och skratta 2-3 st för allt som hörs då är hsjjshsjsjsuskhsgaajkss.

Vad är hans problem? Jag minns att en annan kompis hade samma problem, men det var så länge sen så jag minns inte hur vi löste det. Är det någon som vet varför hans ljudkort beter sig på detta vis? Det verkar vara intern på något vis, inte att hans mic tar upp andras ljud.

Uppskattar all hjälp.
Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |