Välja operativsystem!

Permalänk
Medlem

Välja operativsystem!

Hej!
Jag har byggt ihop en dator som jag ska beställa hem. Och såklart ska jag välja ett operativsystem till denna dator. Då är min fråga om man ska välja Windows 7 eller Windows 8? Behöver man nån CD eller så eftersom det är en ny dator? Eller kan man bara beställa hem det? (Ingen koll xD)

Tacksam för svar!

Permalänk

Windows 8. Varför skulle man välja ett gammalt OS på nya grejer? Din nya pc kommer att gå bättre, snabbare på Windows 8. Många "tycker" saker om Windows 8 och jag håller med om många av dem men, faktum kvarstår att man inte kör med gamla OS på nya prylar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Windows 8 är som alla andra operativsystem från Windows. Det funkar och man är ovan i början, men kommer in i det efter ett tag. Jag trivs fortfarande bättre i Windows 7 än i Windows 8, men man vänjer sig. Tycker som mikegnorp att det inte heller är någon idé att hålla fast vid gamla grejer utan det är lika bra att vänja sig vid att saker förändras. Sen ska man så klart inte byta till någon som är helt kasst, men det har inte jag upplevelsen av att Windows 8 är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Märta:

Jag tycker Windows 8 är som alla andra operativsystem från Windows. Det funkar och man är ovan i början, men kommer in i det efter ett tag. Jag trivs fortfarande bättre i Windows 7 än i Windows 8, men man vänjer sig. Tycker som mikegnorp att det inte heller är någon idé att hålla fast vid gamla grejer utan det är lika bra att vänja sig vid att saker förändras. Sen ska man så klart inte byta till någon som är helt kasst, men det har inte jag upplevelsen av att Windows 8 är.

Skrivet av mikegnorp:

Windows 8. Varför skulle man välja ett gammalt OS på nya grejer? Din nya pc kommer att gå bättre, snabbare på Windows 8. Många "tycker" saker om Windows 8 och jag håller med om många av dem men, faktum kvarstår att man inte kör med gamla OS på nya prylar.

Okej, tack! Men vad kan man få tag på Windows 8 billigast? Måste man köpa något extra när det inte sitter något OS i?

Permalänk

Hej

Jag skulle tyckt det är bra att ha skivan om man behöver installera om. Vissa datorer levereras med ett OS installerat och klart, och man får luska ut ur manualer hur man gör för att installera om. Men i det här fallet bygger du ny burk utan och då skulle jag kollat på skivformat ändå.

Kolla på prisjakt eller pricerunner efter billigaste ?
// Aura