Extern hdd som ska flyttas till chassi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Extern hdd som ska flyttas till chassi

Tjenare Gubbar och Töser har en liten fråga.

Har idag en hdd som heter "Western Digital Elements WDE1UBK10000N External Hard Drive - 1TB" extern

Har ingen garanti/försäkring på den. Frågan lyder:

Kan man skruva sönder den lyfta hårddisken och sätta in den i tex: https://www.komplett.se/silverstone-sst-ds322b-hdd-chassi/816...

Eller är det parmanet i det chassit som den redan ligger i?

Vill gärna utöka lagringen men ha det lite snyggare så man inte har en massa hdds liggande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Jan 2010

Öppna lådan på den externa disken och kolla vad det är för anslutningar , är det vanliga SATA så är det bara att koppla in den.

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av MrDILLIGAF:

Har idag en hdd som heter "Western Digital Elements WDE1UBK10000N External Hard Drive - 1TB" extern

Kan man skruva sönder den lyfta hårddisken och sätta in den i tex: https://www.komplett.se/silverstone-sst-ds322b-hdd-chassi/816...

Vill gärna utöka lagringen men ha det lite snyggare så man inte har en massa hdds liggande?

Kan inte säga att jag hade en identisk för det exakta produktnumret kommer jag inte ihåg.
Men jag har gjort just detta med en WD green 1TB extern hårddisk som såg precis likadan ut. Svart aluminiumchassi med gummikanter.
Sitter i min HTPC nu för tiden.
Bara att skruva isär och flytta över.

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I skogen
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av MrDILLIGAF:

En fråga bara, varför ska du flytta den till ett annat externt chassi med plats för bara 2 HDD's?
Verkar ganska onödigt i mina ögon, men du kanske har något användningsområde för det.

Om du ska använda det hemma bara så kan det ju vara bättre att köpa ett NAS chassi och montera disken där. Då får du tillgång till den från alla dina datorer.

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro