Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014

Ducky Shine 4

Detta verkar då bli det nya tangentbordet från Ducky

Från Duckys fanpage

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

snyggt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Gillar inte de stora feta knapparna till höger sida, lite stora i mitt tycke, annars gillar jag det!

Specs: ASUS Radeon HD7950 3GB DCII, G.Skill 16GB CL9 1600Mhz, Intel Core i5 3570K, Intel 520 180GB, Corsair TX 650W V2 80+ Bronze, ASRock Z77 EXTREME4, ATX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av TimMy2003:

Den glossiga finishen får mig att gråta

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2008

Ogillar starkt reglagen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2010

Tro det eller ej, men jag gillar faktiskt reglagen. Kul att dom provar på lite annorlunda saker.

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Redan? Shine 3 är ju fortfarande ny

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Har ett Ducky Shine 1 och till detta säger jag usch och fy!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2005

Hade dem inte haft pianolackeringen eller finishen så hade det varit lite bättre, knoppar vet jag inte riktigt vad jag tycker, både lite små coolt med iden men samtidigt tycker jag dem är en aning för stora

sitter med ett ducky shine (1)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2009

Skönt att jag skaffade ett Shine 3 när det kom, och inte väntade på det här. Det var SKITFULT. Designen på "benen" är ful. Rattarna är groteska. Vad har de tänkt?

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | Custom loop | i5-3570k@4,8Ghz/65° (NAKED)
ASUS GTX680 DCII@1215/6008Mhz/45° | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
HP LP3065 (2560x1600) | Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2
ASUS N56VZ - i7-3610QM | GT650M | 2x4GB 1600Mhz | Arch/W10 | 1080p Matt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Fulaste keyboardet sen Sidewinder X6 som också hade 2 STORA jävla feta rattar.

Detta är utan tvekan det fulaste ducky någonsin gjort, skulle inte ha skiten på mitt skrivbord om jag fått möget.
Och pianolackering, haha, patetiskt.

Ska dom ha volumeknobs lär av Corsair, dom är iaf implementerade bra på deras K70, detta är bara groteskt.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2008

Ogillar starkt glossy panelen. Men varför skulle man vilja ha de på ett tagentbort? Och varför i hela friden ha så stora reglage kan man ju undra :). Eller är det en inbyggd förstärkare för ljudet hahah? :).

Chassi : Fractal R5 Titanium Processor : 4770K Stock Moderkort : Asus Sabortooth Z87 Cpu Kylare : Noctua Nh-D14 Ram : Vengeance 8GB 1600Mhz Gpu : EVGA Geforce GTX 980 SC SSD : Intel 530 240GB Hårddiskar 1st 2TB Seagate 7200RPM + WD Red 3TB Nätagg EVGA Supernova G2 750W Consoller: PS3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rymden
Registrerad
Maj 2013

Hemskt.

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Video.

Pianofinish var tydligen bara på en prototyp. När den säljs kommer den att ha borstad finish.. alltså som borstad aluminium fast svart plast. Det är ganska många grejer till PC som har sån finish redan.

Jag gillar vridreglage men jag tycker att de är för stora. Själv gillar jag inte de feta kanterna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Finns ingen anledning att knapparna ska vara flera cm höga.
Förstör precis allt med dom.
Gör dom typ 0.5-max 1 cm höga så kanske.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008

Högst personlig åsikt:

Duckys första serie: bra.
Andra serien: bättre (har både ett G2Pro och ett Shine 2).
Tredje serien: här gick det överstyr (Shine 3 är puckad, lämnade tillbaka det).
Fjärde serien: nu går det tydligen bara utför...

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012

Jäklar vad snyggt! Påminner mig om en riktigt fin synthesizer.

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Msi Geforce 970 Armor, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 12gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Ljudkort Xonar DGX, Kylare Corsair H100i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av backfeed:

Högst personlig åsikt:

Vad är det för fel på 3an? Det enda jag saknar är mediaknappar och det fixade jag med autohotkey. Är ju nästan identiskt med tvåan förutom att space har rgb dioder, 3an saknar mediaknappar och har några till led-lägen.

Håller med om att 4an ser lite skum ut. Reglagen får mig att tänka på en gammal radio eller stereo.

i7 4770k @stock | Asus z87-pro | Gigabyte gtx 670 OC | 8GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850 | en dvdspelare
i7 950 @3.2GHz | Sabertooth x58 | HIS HD5770 | 6GB RAM | 500GB HDD | Antec Earthwatts 500W
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Mycket nöjd med mitt Shine 2 så behåller det så länge det håller

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

De där rattarna var ju bara för mycket. Ser ju nästan värre ut än tangentbord med 45-gradersvinkelsdesign och typsnitt från rymden för tusan.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av backfeed:

Högst personlig åsikt:

Hmm, jag borde kollat på 2:an i första hand kanske. 3:an har iaf ljudreglage men jag tänkte visst inte på att hotkeys för media vore trevligt också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orussia
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Blupparen:

Vad är det för fel på 3an? Det enda jag saknar är mediaknappar och det fixade jag med autohotkey. Är ju nästan identiskt med tvåan förutom att space har rgb dioder, 3an saknar mediaknappar och har några till led-lägen.

Håller med om att 4an ser lite skum ut. Reglagen får mig att tänka på en gammal radio eller stereo.

Skrivet av Luminous:

Hmm, jag borde kollat på 2:an i första hand kanske. 3:an har iaf ljudreglage men jag tänkte visst inte på att hotkeys för media vore trevligt också.

Finns firmware uppdatering till Shine 3 som lägger till media knappar http://www.duckychannel.com.tw/en/firmware_updater.html

Citat:

02. New: Multimedia keys (Fn + Calc = Play/Pause, Fn + PC = Stop, Fn + Mail = Previous Song, Fn + Home = Next Song).

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: AMD Ryzen 1600
Ram: Corsair 3000MHz 16GB Moderkort: Asus Prime B350
Disk: Samsung 850 256GB SSD Grafikkort: Gigabyte GTX 780 Windforce OC
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo PSU: EVGA Supernova G3 750W
Skärm: BenQ 24" LED XL2420T OS: Windows 10 Home 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Blupparen:

För mig är det flera saker:

• Mediaknapparnas frånvaro. Extremt irriterande.

• Inställning av repeat delay och repeat speed är fullständigt meningslöst; att ta bort mediafunktionerna för den skitens skull är det dummaste Ducky hittills har gjort.

• Belysningen kan inte vara påslagen för alla F-tangenter samtidigt. Grovt irriterande.

• De Fn-knappsaktiverade funktionerna har flyttats, vilket innebär att symbolerna på mitt PBT dyesub-tangentset inte matchar. Grovt irriterande.

Sen gillar jag heller inte RGB-dioderna (antingen har man RGB-dioder under alla tangenter, eller så inte alls), men de kanske gick att slå av, minns inte.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av backfeed:

För mig är det flera saker:

• Mediaknapparnas frånvaro. Extremt irriterande.

• Inställning av repeat delay och repeat speed är fullständigt meningslöst; att ta bort mediafunktionerna för den skitens skull är det dummaste Ducky hittills har gjort.

• Belysningen kan inte vara påslagen för alla F-tangenter samtidigt. Grovt irriterande.

• De Fn-knappsaktiverade funktionerna har flyttats, vilket innebär att symbolerna på mitt PBT dyesub-tangentset inte matchar. Grovt irriterande.

Sen gillar jag heller inte RGB-dioderna (antingen har man RGB-dioder under alla tangenter, eller så inte alls), men de kanske gick att slå av, minns inte.

Ljuset kan lysa på alla F knappar samtidigt. Minns inte hur man fixade det men det var nåt knappkommando. Men jag håller med om att repeat funktionerna är ganska onödiga. Fixade mediaknappar med autohotkey. Hur är det att köra PBT tangenter när man har dioder? Kan de lysa igenom?

i7 4770k @stock | Asus z87-pro | Gigabyte gtx 670 OC | 8GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850 | en dvdspelare
i7 950 @3.2GHz | Sabertooth x58 | HIS HD5770 | 6GB RAM | 500GB HDD | Antec Earthwatts 500W
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Blupparen:

Ljuset kan lysa på alla F knappar samtidigt. Minns inte hur man fixade det men det var nåt knappkommando. Men jag håller med om att repeat funktionerna är ganska onödiga. Fixade mediaknappar med autohotkey. Hur är det att köra PBT tangenter när man har dioder? Kan de lysa igenom?

Modifier mediakeys är idiotiskt och har alltid varit största nackdelen med mekaniska för mig.
Jag saknar dedikerade next,paus,play, volym osv knappar.

Det är K70 som är över alla andra gällande just detta.

FN modifiers är skräp, det är ingen laptop man sitter på liksom ;/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av JimmieSan:

Modifier mediakeys är idiotiskt och har alltid varit största nackdelen med mekaniska för mig.
Jag saknar dedikerade next,paus,play, volym osv knappar.

Det är K70 som är över alla andra gällande just detta.

FN modifiers är skräp, det är ingen laptop man sitter på liksom ;/

Smaken är som baken, delad. Jag skulle aldrig köpa ett tangentbord med dedikerade mediaknappar. Stilrent och minimalistiskt ska det vara, för mig!

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

Fulaste jag sätt tbh inom Ducky ska va clean.

CASE Caselabs TH10 CPU 8700k @5.4GHz GPUs 2x GTX 1080 RAM 2x 64GB Kit Corsair Dominator Platinum 3400MHz CL14 PSU EVGA T2 1600W SSD 905p 480GB Headphones Xtrfy H1 Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard MSI Z370 GODLIKE GAMING -One Board to Rule Them All Watercooling 480+480 +360 Alphacool

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2013

Tur man köpte Ducky Mini för ett tag sedan xD

Morderkort: Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Processor: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB - Grafikkort: Gigabyte Extreme ED Aorus 1080ti 11GB - Interminne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB PRO - SSD: Samsung 970 EVO 250GB, Samsung 860 EVO 1TB, Samsung 850-Series EVO 500GB - Processorkylning: Corsair Hydro H115i RGB Platinum - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: Corsair RM850X 850W v2 - Tillbehör: Mus: Logitech G603, Tangentbord: CM Masterkeys Pro S, Headset: Kingston HyperX Cloud Flight

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av twk:

Smaken är som baken, delad. Jag skulle aldrig köpa ett tangentbord med dedikerade mediaknappar. Stilrent och minimalistiskt ska det vara, för mig!

Självklart.
Jag skriver såklart inte för alla randoms. Jag skriver för min egen del
En annan sak K70 har som extremt få keyboard har det är tightat till avståndet mellan §123 och F-knapparna.
Det är så fruktansvärt lång avstånd på normala mekaniska keyboard, vilket är skit när man använder dom konstant och har mindre händer.

Hoppas på ett 10-keyless av corsair med alla mediaknappar och samma armstöd som dom har på k70, samt samma placering på F1 osv.
Hade varit mitt perfekta mekaniska keyboard

Sen är ju dock detta ducky allt annat än stilrent, fulaste jag sett sen sidewinder X6
Groteskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uppsala
Registrerad
Nov 2013

Hur kan någon hata ett par feta rattar?

Vill ha det här...

Blegh <3 ^^