CD Projekt RED visar Witcher 3-trailer inför E3

Permalänk
Melding Plague

CD Projekt RED visar Witcher 3-trailer inför E3

Utvecklarna CD Projekt RED skruvar upp både grafik och spelvärd till max med kommande The Witcher 3. Lagom till E3 presenteras en fullmatad trailer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

OSX men inte Linux är ju lite segt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

24e februari enligt live-streamen.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Ser Assassins creedigt ut!

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk

Någon som vet om man måste spela de tidigare spelen för att tycka om trean?

Visa signatur

"Shit, I had something for this..." - S A

Permalänk
Medlem

Önskar fler spelutvecklare gjorde spel till OS X. Ser fram emot detta spelet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuffleSnuffz:

Någon som vet om man måste spela de tidigare spelen för att tycka om trean?

Inte nödvändigtvis, jag börja spela tvåan först och jag tyckte det va awesome förutom lite jobbig combat men storyn förde mig vidare. Testade ettan långt senare och palla inte fortsätta efter typ 5 min pga fruktansvärd combat. Annars finns det säkert nån youtuber som har Lore och sådant, summering eller liknande

Permalänk

Episk trailer! Ser riktigt bra ut!

Visa signatur

i7-7800x | ASUS Strix GTX 1080 | 64 GB RAM (for datascience stuff)

Permalänk
Medlem

Mums.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Fan blir nog ett till 780 när detta kommer, längtar! älskade verkligen 2an

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PuffleSnuffz:

Någon som vet om man måste spela de tidigare spelen för att tycka om trean?

Inte direkt. Däremot så skadar det inte.

Skrivet av Oneone:

Fan blir nog ett till 780 när detta kommer, längtar! älskade verkligen 2an

Samma här förutom det faktum att spelet var tungdrivet. Speciellt om du ville köra med en hel del MSAA aktiverat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

OSX men inte Linux är ju lite segt.

Tror att spelet kommer komma till Linux. Om det kommer på launch date eller senare vet jag inte men med tanke på dåliga porten de gjorde för Witcher 2 så hoppas jag att 3an blir bättre när den kommer.

Undrar dock om deras OSX client är samma som 2an då utvecklaren som portade Witcher 2 har gjort tidigare ports till OSX som var lika dåliga....

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Verkar lite GoT inspirerat, ser trevligt ut

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WCxFlusher:

Verkar lite GoT inspirerat, ser trevligt ut

Snarare inspirerat av de polska böckerna av Andrzej Sapkowski spelet är baserat på och som han började utveckla i slutet på 80-talet (altså strax innan arbetet på GoT började). Sen så finns det en del likheter serierna emellan, det vuxna tilltalet och den mörka fantasyvärlden där magiker inte finns bakom varje husknut. The Witcher är dock betydligt mer personligt då man endast följer en karaktär och all politikisk intrig sedan läggs ovanpå det och ur Geralts synvinkel. Gillar man GoT så är chansen stor att man kommer gilla The Witcher.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

Protip:
Om ni vill se trailern i extremt hög kvalite, ladda ner den här. En bit ner "The Sword of Destiny - Download: MP4 HD". Torrenten fungerar bra.
http://www.gamersyde.com/news_the_witcher_3_new_screens_and_t...

Den är runt 37Mbit i bitrate och 634MB stor.

Permalänk
Medlem

Det står fel i nyheten! Det här spelet kommer inte ut till OSX, utan bara till PC, PS4 och Xbone.
http://buy.thewitcher.com/

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad intro låten heter?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Någon som vet vad intro låten heter?

Är faktiskt inte släppt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tirim4:

Snarare inspirerat av de polska böckerna av Andrzej Sapkowski spelet är baserat på och som han började utveckla i slutet på 80-talet (altså strax innan arbetet på GoT började). Sen så finns det en del likheter serierna emellan, det vuxna tilltalet och den mörka fantasyvärlden där magiker inte finns bakom varje husknut. The Witcher är dock betydligt mer personligt då man endast följer en karaktär och all politikisk intrig sedan läggs ovanpå det och ur Geralts synvinkel. Gillar man GoT så är chansen stor att man kommer gilla The Witcher.

Witcher är betydligt mer klassisk fantasy än GoT. Geralt är en tvättäkta monsterjägare med magi och hela kitet.

Spelet ser ut som en vidareutveckling av 2an vilket är lite tråkigt då 1an är vida överlägsen och jag gärna sett att dom gått tillbaka till sina rötter. Tvivlar trots det inte på att det kommer bli ett grymt spel. Det som återstår att se är om CDPR håller vad dom lovar med en fullfjädrad PC version och inte en konsolbegränsad port som alla andra spel på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barvo:

Är faktiskt inte släppt än.

Närmare bestämt är det musik som är specialskriven för spelet.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Hedersmedlem

Värt att nämna är att spelet är 100% DRM-fritt om man köper från gog.com (CD Projekt Reds egen sajt). Man kan dessutom få rabatt om man har de andra två spelen i serien på GOG!

Skrivet av Maximo:

Witcher är betydligt mer klassisk fantasy än GoT. Geralt är en tvättäkta monsterjägare med magi och hela kitet.

Spelet ser ut som en vidareutveckling av 2an vilket är lite tråkigt då 1an är vida överlägsen och jag gärna sett att dom gått tillbaka till sina rötter. Tvivlar trots det inte på att det kommer bli ett grymt spel. Det som återstår att se är om CDPR håller vad dom lovar med en fullfjädrad PC version och inte en konsolbegränsad port som alla andra spel på marknaden.

Får man fråga vad du tycker är bättre i ettan? Combat i första spelet är ju enligt mig horribelt dålig, och förstör stora delar av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Får man fråga vad du tycker är bättre i ettan? Combat i första spelet är ju enligt mig horribelt dålig, och förstör stora delar av spelet.

Combat är kass i båda spelen i min mening men alla rpg element var bättre i 1an. Gå runt och vara detektiv och lösa olika uppdrag med stor frihet och konsekvens, svårt att förklara. I 2an var det mer casual Mass Effect rpg "gå runt och klicka på alla npcs och speeda igenom deras generiska dialogträd".

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuffleSnuffz:

Någon som vet om man måste spela de tidigare spelen för att tycka om trean?

Om jag inte missminner mig så läste jag någonstans att spelet kommer sammanfatta de två tidigare så du försår vad som händer.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men dragon age 3 ser vassare ut. Tur att spelen inte släpps samtidigt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Väldigt glad för Andrzej Sapkowskis storyn får fortsätta leva vidare.
Witcher 1 har varit ett av de roligaste mest atmosfär rika spel jag någonsin fått leva mig igenom.
Spelet grep mig redan från intro videon till spelet, och blev förvånad över de finurliga dialogerna.

Storyn är väldigt drivande, och pitched på ett sätt som man bara vill fortsätta utforska, "Finnish the f***ing story"
Tack vare att man får spela detektiv och pussla ihop storyn själv, så baseras det väldigt mycket på ens egen känsla för nyfikenhet.
Är man en som tycker om små detaljer, och fundera på politiken runt händelserna och sina egna val, är detta spel en fröjd.

Spelet är väldigt öppet, på sättet att det inte säger åt spelare hur det ska spelas och hur man måste tänka moraliskt sätt,
det finns inte något Good or Evil choise, utan bara olika perspektiv och synpunkter, så det är uppe till enskilda spelare att se världen ur egna ögon.

Om man är ute efter nåt hack n slash, eller fighting röj, så kan jag förstå åsikterna runt "dålig combat", för mig har jag inte ens tänkt
tanken på om combat var bra eller dåligt, för atmosfären drog mig in och blev fast i storyn väldigt fort.
I själva verket uppskattade jag combaten, den var mer timing baserat, som gjorde striderna väldigt pumpade(Spelade förstås på hard).
Ett fel och svärd combon blev bruten och kanske förlorade striden för att man inte var tillräckligt uppmärksam, eller valde fel svärd osv.

Spelet var också visuellt vackert, en i dag ser spelet väldigt snyggt ut. Men när det kom ut så tappade jag nog hakan några trappsteg nu som då. Det i kombination men storyn och atmosfären de byggde upp, samt man aldrig riktig visste vad som skulle hända och ofta ifrågasatte sina handlingar, för de kanske ledde till nåt oförutsett i nåt kapitel senare. Gjorde det här till ett av de bästa RPGr jag nånsin provat på.

Sen kom Witcher 2, som jag var väldigt taggad för.
Inte så mycket att säga om W2, det fortsatte var storyn till ettan tog slut, hade inte samma atmosfär som ettan, men mer modern combat.
Storyn var fortfarande bra, men inte lika stort pussel som ettan. Detektiv delen blev mindre, och mer modern som nån i tråden också kommenterade, mer Mass Effect lik. Ett bra och visuellt snygg spel, med replay value.

Witcher 3 hoppas jag att de inte satsar för mycket på att göra nån Skyrim dödare, med massa tomma grind quest som inte ger någonting till storyn. Men återstår till se, kommer definitivt att köra igenom det när det släpps.

Så om man tycker om Story, atmosfär och politiska intriger, så är detta spelet för dig.
Så att spela från början är ett måste. Man börjar inte se GoT från säsong 3 heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Ser bra ut, men dragon age 3 ser vassare ut. Tur att spelen inte släpps samtidigt.

Meh, Bioware är inte samma företag som för 7-10 år sedan. Dem verkar ju mest bara vara intresserade att göra softcore rpg spel nu för tiden, nervattnad för den stora massan. Visst DA3 verkar ser flashigt ut, men jag har inga stora förhoppningar för det spelet :/. Om tex ett nytt Baldur's Gate eller Planescape Torment var i utveckling, skulle jag då mycket hellre se CD Projekt bakom ett sådan projekt än dagens Bioware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Meh, Bioware är inte samma företag som för 7-10 år sedan. Dem verkar ju mest bara vara intresserade att göra softcore rpg spel nu för tiden, nervattnad för den stora massan. Visst DA3 verkar ser flashigt ut, men jag har inga stora förhoppningar för det spelet :/. Om tex ett nytt Baldur's Gate eller Planescape Torment var i utveckling, skulle jag då mycket hellre se CD Projekt bakom ett sådan projekt än dagens Bioware.

EA har planterat Bioware loggan på allt från små buggiga telefonappar till deras stora misslyckade mmorpg projekt och den är minst sagt urvattnad. Även fast Bioware inte längre är en kvalitestämpel så betyder inte det att grunden av Biowares gäng som en gång i tiden gav oss Baldurs gate med mera inte finns kvar.

Permalänk
Medlem

Jag försökte spela tvåan men tyckte striderna var så tråkiga och jobbiga att jag slutade ganska snabbt. Bör jag ta upp det igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barvo:

Är faktiskt inte släppt än.

Skrivet av Sgt. Stinger:

Närmare bestämt är det musik som är specialskriven för spelet.

Nästan det jag var rädd för. Tack iaf.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

EA har planterat Bioware loggan på allt från små buggiga telefonappar till deras stora misslyckade mmorpg projekt och den är minst sagt urvattnad. Även fast Bioware inte längre är en kvalitestämpel så betyder inte det att grunden av Biowares gäng som en gång i tiden gav oss Baldurs gate med mera inte finns kvar.

Mjo, EA Games - Ruins Everything x|. Jag vet inte hur hur många veteraner som är kvar på företaget, men det brukar väl bli så att dem som har för stor vilja och vision, anterligen slutar själva för dem inte orkar med all bs. Eller får dem till slut kicken eller ännu värre bara ger upp, vänjer sig vid situationen och följer med strömmen. Hur som helst, MA1 och DA1 är ju typ dem sista försöken till lite "djupare" rpg spel Bioware utvecklat på senare tid. Det är ändå 5-7år sedan nu och sen dess verkar det bara gått utför, så DA3 har en del att bevisa innan jag är övertygad.

Skrivet av krox:

Jag försökte spela tvåan men tyckte striderna var så tråkiga och jobbiga att jag slutade ganska snabbt. Bör jag ta upp det igen?

Det tycker jag. Visst det kan ta ett tag innan man kommer in i spelet, det är typ som Stalker SoC, man måste tänka om lite från hur man brukar spela sina spel. Om du kör på dem högre svårighetsgraderna måste du (åtminstone i början) verkligen tänka på att nyttja dina färdigheter. Gäller att hitta rätt rytm mellan Attack, Dogde och rätt Sign. Samt tänka på din omgivining, hur många fiender det är, se upp att du inte blir slagen i ryggen (typ ger 200% extra damage men det gäller ju även fienden ), samt hur du förbereder dig med rätt potions (kan vara helt avgörande även fast du inte har satt mycket på alchemy) osv. Ibland kan det också vara bättre att fly än illa fäkta, gå tillbaks till stan, uppgradera sin uttrustning, mixtra lite potions för att komma tillbaks förberedd, så man slipper bli krabbmat :).