Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jul 2013

Datorlås, funkar det?

Hej!

Jag har nyligen köpt ett datorlås till min stationära för det spänningsfulla Dreamhack!
Jag såg då på förpackningen att det var till laptops (beställde på nätet och trodde det gick.) Det jag nu undrar är om det funkar till stationär ändå? Kan man få det genom vattenkylningen på baksidan?

Tack på förhand!

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptoptillbehor/las/K...
Datorlåset

http://www.inet.se/produkt/6900740/nzxt-phantom-svart
Chassit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2007

vet inte hur det ser ut på baksidan på din dator, men jag vet att jag har en liten öggla för sidoplåten på mitt chassi, där kanske det skulle funka att den passar in, annars kanske kolla om den skulle gå att få fast i ett fläktgaller eller dylikt?

|Dator: |NZXT Source 340 | Intel i5 6600K @4.6Ghz : Asus Z170 Pro Gaming Aura : HyperX Fury DDR4 2x4Gb @ 2133Mhz : Asus 1060 Strix OC : OCZ TL100 240GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Skärmar brukar ha uttag för kensingtonlås, så du kan säkert få vajern genom hål i chassit och sedan vidare till skärmen.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013

Dessa lås är värdelösa, tar max 30 sekunder att bryta av utan några verktyg.
Är inte bara en gång jag har fått bryta loss dockor på jobbet när användarna har tappat bort nycklarna!

Skickades från m.sweclockers.com

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jul 2013

Tack båda två! Låset funkar nu!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av lowngcawt:

Dessa lås är värdelösa, tar max 30 sekunder att bryta av utan några verktyg.
Är inte bara en gång jag har fått bryta loss dockor på jobbet när användarna har tappat bort nycklarna!

Jag behövde bara ett lås att ha på dreamhack, ser de att det är ett lås, är det sällan att det försöker med grannar som sitter bredvid och vaktar åt dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av luigimario77:

Jag behövde bara ett lås att ha på dreamhack, ser de att det är ett lås, är det sällan att det försöker med grannar som sitter bredvid och vaktar åt dig.

Tror det är bättre att försöka låsa fast tgb, mus och headset.
Man måste väl vara bra dum för att försöka stjäla någons dator?

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av lowngcawt:

Tror det är bättre att försöka låsa fast tgb, mus och headset.
Man måste väl vara bra dum för att försöka stjäla någons dator?

Nä, man öppnar den och snor graffekortet

Ryzen R5 1600 | 1060 Gaming X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Husvagn på Axamo
Registrerad
Feb 2010

Bästa lösningen är köpa ett chassi som är svin tungt, Och fylla det med tunga saker, Så är det ingen som orkar lyfta iväg det

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av CitroFrukten:

Bästa lösningen är köpa ett chassi som är svin tungt, Och fylla det med tunga saker, Så är det ingen som orkar lyfta iväg det

Problemet är att jag är mycket på lan och då är ett problem att bära ett så tungt chassi :/

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Bygg rejält och använd bandaggregat och kör lådan på plats, en klassisk inspirationstråd:
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av luigimario77:

Problemet är att jag är mycket på lan och då är ett problem att bära ett så tungt chassi :/

du har extra saker du kan lägga i så det blir tyngre. du plockar ut det som du lagt i när du själv ska flytta datorn.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av LPG:

Nä, man öppnar den och snor graffekortet

enda sättet att få tag på titan z

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Är det vanligt med stölder på Dreamhack?

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av SoVeryIndie:

Är det vanligt med stölder på Dreamhack?

Inte så, varit mest mobiler och plånböcker som folk lagt vid sina platser. Jag gör mest det här för säkerhetens skull :). Tillfället gör tjuven.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Husvagn på Axamo
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av luigimario77:

Då kommer du i alla fall få bra med träning kanske till å med få en massa muskler

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012

småhänglås som kostar typ 10:- eller ngt på ÖoB är smidigt att ha runt kablar, tex runt tangentbordet, musen och headsettet så att dem sitter fast i varandra, sedan dra mus/tangentbord kablarna genom vattenhålsgrejerna (gummisaker där bak) i chassit och ut igen och sedan in i usb och sätt ett lås på kablarna inne i själva chassit.

Alltså i dem gummi längst upp, alternativt expasionsplåten (lånad bild)

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->30TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mälardalen
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Extremaz:

småhänglås som kostar typ 10:- eller ngt på ÖoB är smidigt att ha runt kablar, tex runt tangentbordet, musen och headsettet så att dem sitter fast i varandra, sedan dra mus/tangentbord kablarna genom vattenhålsgrejerna (gummisaker där bak) i chassit och ut igen och sedan in i usb och sätt ett lås på kablarna inne i själva chassit.

Alltså i dem gummi längst upp, alternativt expasionsplåten (lånad bild)
http://i.imgur.com/bjsqe9P.jpg

Jag brukar sätta 4-5 kattstrypare på mus, hörlurar och tangentbord så att de sitter kvar i datorn även om någon skulle börja dra i dem. Några synliga, resten t.ex i chassit så att de e bökiga och ta av. När du ska sätta o och ta ur kablarna är du ändå där och bökar, s¨å inte så mycket mer jobb.

[1700X] [B350 mITX] [16GB DDR4@3200MHz] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av HenKenny:

Jag brukar sätta 4-5 kattstrypare på mus, hörlurar och tangentbord så att de sitter kvar i datorn även om någon skulle börja dra i dem. Några synliga, resten t.ex i chassit så att de e bökiga och ta av. När du ska sätta o och ta ur kablarna är du ändå där och bökar, s¨å inte så mycket mer jobb.

Antar att du menar buntband?