Permalänk
Medlem

Problem med Fiber..

Hejsan alla, nu är det såhär att jag fick precis allt installerat och kommer nu få 100/100 från Telia, Men när jag har kopplat in allt och ska testa allt, så kommer jag inte ut på internet eller några websidor spel etc.

Har mitt internet igenom Wexnet (VäxjöEnergi) som ger oss internet från Telia

Stog t.om att "Utdelningsdatum" på internetet var 2014-06-06 Vilket det är idag

Någon som vet vad det kan vara för problem?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Röd dag idag, de flesta är lediga, troligtvis så har de ej lagt upp tjänsten än mot telia. Så problemet är nog mer administrativt än tekniskt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av faideyo:

Hejsan alla, nu är det såhär att jag fick precis allt installerat och kommer nu få 100/100 från Telia, Men när jag har kopplat in allt och ska testa allt, så kommer jag inte ut på internet eller några websidor spel etc.

Har mitt internet igenom Wexnet (VäxjöEnergi) som ger oss internet från Telia

Stog t.om att "Utdelningsdatum" på internetet var 2014-06-06 Vilket det är idag

Någon som vet vad det kan vara för problem?

tack på förhand

Har precis flyttat och har samma abonnemang.Upptäckte efter ett tag att mediaomvandlaren ska ha separat strömkabel.Sen funka det fint.Fattas du en sådan så skickar telia en gratis.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.