Köpt en Ubiquity nanostation, vill köra den som klient.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Köpt en Ubiquity nanostation, vill köra den som klient.

Ja hur funkar det egentligen.

Har precis fått hem en nanostation loco. Och nu vill jag helt enkelt köra den som ett OS agnostiskt wlankort typ.

Jag hade tänkt mig nåt sånt här: dator>TP-sladd>nanostation>luft>router>internet.

Vad ska jag ställa in? Nån som en valfri ubiquity-enhet och är hyfsat bekant med os:et? Jag hade en fetingrouter från dom förr men nu har jag inte den längre. Så jag kommer inte ihåg så mycket om hur det funkade.

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
A.ROOT-SERVERS.NET
Registrerad
Jul 2001

Jag kollade manualen och där står det precis hur man ska göra.
Hittade en film också, för M2.
http://www.dailymotion.com/video/x1941wv_how-to-setup-nano-st...

Medlem #14

CISSP, MCT,MCITP, MCSE+Security, MCSE+Messaging, Inet+, Network+,MCT, MCP,CNA, CCA, CCNA, A+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Jag fick igång den. Låt säga att det var långt i från plug n play Jag rekommenderar verkligen inte produkten om man 1 inte vet nåt om sånt här, och 2 kan tänka sig att lägga ett par timmar på att få grejerna att fungera.

Men det var bra drag i den jag maxar linan med låg ping och nu när jag precis installerat en dator så körde jag bara i sladden i datorn och det är som ha trådat, allt bara funkade, inga inställningar, inget, inte ens trycka på nån knapp. det bara funkade. jävla smart grunka.

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden