Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

oculus rift ?

Hej jag vet inte om jag är på rätt plats men jag undrar bara om man kan köpa oculus rift vr headset eller vad den heter till eget bruk skulle vilja skaffa den för att köra spel med men jag vet inte omdet är värt pengarna och om man kan köpa versionen som kommer ut i augusti skulle vilja ha lite feedback om vad ni tycker om oculus rift och om man ska skaffa den

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av koling3:

Hej jag vet inte om jag är på rätt plats men jag undrar bara om man kan köpa oculus rift vr headset eller vad den heter till eget bruk skulle vilja skaffa den för att köra spel med men jag vet inte omdet är värt pengarna och om man kan köpa versionen som kommer ut i augusti skulle vilja ha lite feedback om vad ni tycker om oculus rift och om man ska skaffa den

Vad jag har läst så släpps Oculus Rift Development Kit 2 (DK2) i Juli för $350.

Verkar som retail kommer släppas någong gång under 2015.. bör kanske räkna med andra halvan av året.
http://betanews.com/2014/05/02/oculus-rift-launch-date-offici...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005

DK2 kommer i juli om man bokat innan. Bokar du nu är det augusti som gäller.

DK1 är cool men inget man köper om man inte är utvecklare eller entusiast. Vänta tills folk har fått sina DK2 och läs om den. Jag kan skriva en minirecension när den kommit.

/hulle

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Hulle:

DK2 kommer i juli om man bokat innan. Bokar du nu är det augusti som gäller.

DK1 är cool men inget man köper om man inte är utvecklare eller entusiast. Vänta tills folk har fått sina DK2 och läs om den. Jag kan skriva en minirecension när den kommit.

/hulle

Okej men skulle vilken oculus Rift version som helst vara nåt man kan rekomenderar

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av koling3:

Okej men skulle vilken oculus Rift version som helst vara nåt man kan rekomenderar

Jag har en DK1 och det är fantastiskt coolt med riktig VR. Det är en unik känsla och 3D-monitorer, trackIR och liknande är inte ens i närheten av att kunna jämföras.

DK1 är alldeles för begränsad för att man ska kunna SPELA på riktigt med den dock. Man kan testa VR och man kan utveckla VR med den, men det är inget man ska köpa för att spela.

DK2 har jag inte testat, men beställde samma dag som den lanserades så jag borde få den i Juli så får vi se.

Konsumentversionen kommer inte att skilja sig särskilt mycket från DK2 enligt Oculus. Något högre upplösning och uppdateringsfrekvens ska vara enda skillnaderna.

/hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Hulle:

Jag har en DK1 och det är fantastiskt coolt med riktig VR. Det är en unik känsla och 3D-monitorer, trackIR och liknande är inte ens i närheten av att kunna jämföras.

DK1 är alldeles för begränsad för att man ska kunna SPELA på riktigt med den dock. Man kan testa VR och man kan utveckla VR med den, men det är inget man ska köpa för att spela.

DK2 har jag inte testat, men beställde samma dag som den lanserades så jag borde få den i Juli så får vi se.

Konsumentversionen kommer inte att skilja sig särskilt mycket från DK2 enligt Oculus. Något högre upplösning och uppdateringsfrekvens ska vara enda skillnaderna.

/hulle.

Så om DK2 inte kommer skilja så mycket med konsument versionen som kommer senare så kan man väll lika gröna köpa DK2 nu och få den i år och sen kanske fundera om man ska köpa konsument versionen som kommer ut nästa år eller va de var

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av koling3:

Så om DK2 inte kommer skilja så mycket med konsument versionen som kommer senare så kan man väll lika gröna köpa DK2 nu och få den i år och sen kanske fundera om man ska köpa konsument versionen som kommer ut nästa år eller va de var

Om det inte kommer på något annat nytt som de lägger till i konsumentversionen, det vet man ju aldrig och om man vill lägga pengarna.

Jag tror personligen inte att konsumentversionen kommer i år, det är tveksamt om det vore lönt att trycka ut DK2 bara några månader innan. Jag skulle gissa på våren 2015.

/hulle.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

OK tack för hjälpen ska någ köpa DK2 när jag får min lön om jag har pengar över men när får man den efter man har beställt ?=)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av koling3:

OK tack för hjälpen ska någ köpa DK2 när jag får min lön om jag har pengar över men när får man den efter man har beställt ?=)

För tillfället står det väl augusti som leveransmånad.

/hulle.