Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Apr 2014

Baslåda och headset?

Tjena! jag undrar om man kan ha en baslåda och ett headset samtidigt då jag vill ha bra bas och ett gaming headset samtidigt.

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Ja, det kan man. Det blir dock ganska meningslöst att köra headset om du ändå ska ha en baslåda som brötar. Varför inte köra med riktiga högtalare? Eller kanske hörlurar med bra ljudåtergivning i det lägre registret?

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Ja det går, jag har själv kört med basmoduler till hörlur, du behöver bara bestämma vilken kvalitetsnivå du vill ha och skaffa delar därefter, det kan bli oerhört bra om det får kosta.
Men är du mest ute efter att det ska bröta o skaka så går det att fuska och göra det billigt och du kan tex låta bli att filtrera bort basen i hörluren och inte justera in fasen mellan lur och basmodul.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av LemonIllusion:

Ja, det kan man. Det blir dock ganska meningslöst att köra headset om du ändå ska ha en baslåda som brötar. Varför inte köra med riktiga högtalare? Eller kanske hörlurar med bra ljudåtergivning i det lägre registret?

Vill ha basen för vibrationerna, men tack för svaret
*bort/moderator* det är väl så man skriver när man har fått svar.

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av V1pArzZ:

Vill ha basen för vibrationerna, men tack för svaret
*bort/moderator* det är väl så man skriver när man har fått svar.

Du kanske ska fundera på en vibrator i så fall, de ger väldigt lite ljud i förhållande till skakandet, finns billiga för bilbruk eller mer påkostade för främst hembio.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1232

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Tjatolle
Plats
Kristianstad
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av mrqaffe:

Du kanske ska fundera på en vibrator i så fall, de ger väldigt lite ljud i förhållande till skakandet, finns billiga för bilbruk eller mer påkostade för främst hembio.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1232

trodde du menade sexleksaken vibrator. Tyckte det var väldigt udda trollande.:D

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av WaspCustoms:

trodde du menade sexleksaken vibrator. Tyckte det var väldigt udda trollande.:D

Nä det är allt seriöst, med rätt stol, soffa eller extragolv kan det leva om rätt rejält utan att det blir särskilt mycket ljud, upplevelsen kan säkert motsvara 20dB starkare ljud än det som hörs.
Att montera några i en soffa och ställa soffan på relativt mjuka gummifötter är ett hembiotrick som funkar bra när man inte kan spela starkt tex pga granar.