Har köpt nya MSI laptop som såldes utan OS.

Permalänk

Har köpt nya MSI laptop som såldes utan OS.

Hej jag köpte en MSI GE60 2PC, skit bra dator men, den kom med ett OS som kallas Free DOS. Jag har börjat försöka installera Windows 8 men installationen verkar bara låsa sig vid 7% Jag blir så jävla less köper en gaming dator för över 10000 och kan inte ens få in Windows på den All hjälp är välkommen jag snör snart datorn ut genom fönstret...... Snälla hjälp mig!

Permalänk

Pröva att formatera om hårddisken innan du installerar det nya operativsystemet.

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Medlem

Installera du via USB eller skiva?
Är det ett pirat eller äkta? Tänker mest på om du har bränt en skiva själv som blivit korrupt.

Hur länge har du väntat på 7%?

Och gör som coffesauce sa om du inte redan gjort det.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Var köpte du den? På MSI:s websida står det att den kommer med Windows 8.1.

Permalänk
Medlem

Free DOS, vad tusan är det? Har aldrig hört talas om. Men om du ska installera Windows 8/8.1 bör du formatera disken först.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är den helt ny eller begagnad men ny för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har installerat Windows på ett tjugotal datorer, det du beskriver låter definitivt som en skadad iso-fil eller vad nu för installationsmedia du använder.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Se till att konfigurera BIOS/UEFI som tänkt för Windows 8.1 också. Får du inte liv i UEFI-läget får du pröva legacy. Windows 8.X bör du dock få in i vilket fall som helst. Det är en bra idé att köpa OEM-datorer med Windows eftersom firmware/BIOS/UEFI kommer skilja sig ibland. Liksom support. Här kan vi inte riktigt säga något däremot. Finns ingen information att gå efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Free DOS, vad tusan är det?

Brukar finnas på OEM-datorer om man beställer utan operativsystem.

http://www.freedos.org/

Permalänk

Datorn är köpt från netonnet och jag har aldrig heller hört talas om Free DOS. Jag blir så jävla less jag vill bara att min dator ska funka. Hur fan kan dom sälja en dator utan OS!?!?!? Blir galenä

Tagit bort text som kunde uppfattas som innehav av piratkopierat material.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenneklint:

Datorn är köpt från netonnet och jag har aldrig heller hört talas om Free DOS. Jag blir så jävla less jag vill bara att min dator ska funka. Hur fan kan dom sälja en dator utan OS!?!?!? Blir galenä

Köp ditt operativsystem.
Du har köpt en dator utan operativsystem så vad är problemet? Du får köpa ett och installera.

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Citat:

Utan operativsystem, bakbelyst tangentbord och klass 1-grafik.

15,6" 1920x1080
Intel® Core™ i7-4700HQ
Minne 8GB 1600MHz
Hårddisk 1TB
GeForce GTX850M 2GB
In-game Cash*
Utan operativsystem

edit:
Gamers vill ofta själv välja vilket operativsystem de vill använda. Vi har därför lyssnat, och här är lösningen för er. Ni kan själv välja och köpa till det operativsystem som tilltalar dina behov.

Att ens börja klaga och svära över företaget du köpt en produkt av som tydligt säger vad som ingår och inte är enbart löjligt.

Redigerat citat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Köp ditt operativsystem.
Du har köpt en dator utan operativsystem så vad är problemet? Du får köpa ett och installera.

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Han kanske har en MSDNAA-nyckel och bara brännt ISOn på en skiva.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Han kanske har en MSDNAA-nyckel och bara brännt ISOn på en skiva.

Då är det väl bara att bränna en ny isåfall som fungerar. Att grina över att man köpt en dator utan operativsystem och få det till att det är säljarens fel är löjligt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg redigerade*

Tagit bort text som evt. kunde antyda innehav av piratkopierat material. Bättre att ta bort texten nu än att behöva låsa tråden pga. §7

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/moderator

On-topic:
Är det denna som du har köpt? Isf. får du antingen bita i det sura äpplet och köpa en licens eller lämna tillbaka datorn (Netonnet har 14 dagars öppet köp/ångerrätt oavsett om du har handlat i butik eller på nätet).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Äh jag lyckades fixa till det efter 2 långa jävla dagar men vilken jävla dator!!!! ÄR SÅ NÖJD!!!!!!!!!!!!!

GPU: GeForce GTX 850M
CPU: Intel(R) Core (TM) i7-4700HQ CPU @ 2.40GHz
RAM 2x8,00 GB
1TB HHD
Windows 8.1 PRO

Permalänk

Men vilken jävla onödig tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Var köpte du den? På MSI:s websida står det att den kommer med Windows 8.1.

Inget OS står det här iaf:

http://www.inet.se/produkt/1971713/msi-ge60-2pc-016xne-i7-8gb...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

"The glorious pc gaming master race"

Men att kunna installera ett OS är tydligen för mycket begärt. Det är ju underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Men vilken jävla onödig tråd

Hållet med, det första som står i annonsen för datorn är:
"Utan operativsystem
Gamers vill ofta själv välja vilket operativsystem de vill använda. Vi har därför lyssnat, och här är lösningen för er. Ni kan själv välja och köpa till det operativsystem som tilltalar dina behov."

Svårt att missuppfatta det kan man tycka, men det gick tydligen.

Så till TS, Tänk på att läsa annonsen och specifikationerna nästa gång. I detta fallet var det ju väldigt tydligt men du missade det. Så försök att vara lite mer uppmärksam nästa gång så går det nog bättre.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro