Kompaktkamera att filma slowmotion med

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kompaktkamera att filma slowmotion med

Som titeln lyder är jag på jakt efter en digital kompaktkamera, eller iaf en mindre kamera (dagens systemkameror är ganska små med, men priserna brukar dessvärre vara högre :/)

Jag har en Canon PowerShot... Nått. Från ~2008 och jag skulle vilja ha en som åtminstone kan filma 720p i 60fps, det är minimum, gärna mer i samma upplösning.

Helst snackar vi 1080p med 240fps som val, eller mer. Men då brukar ju även priserna sticka... Och där kommer vi in på budget.

Jag skulle kunna tänka mig att lägga runt 1500-2000kr på en sådan här kamera, inte mer.
Jag har ett litet intresse av foto men det är vagt, och 95% av alla bilder (om inte mer) - tar jag med min iPhone 5 vilket jag anser räcka.

Har ni några tips och idéer?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag har en gamal Sanyo Xacti CG20 videokamera i skåpet. Den är mindre än flesta kompaktkameror, filmar slowmo, har lång optisk zoom, tar 12mp bilder osv. Innan den försvann från hyllorna kostade den 750 spänn, en sån på blocket och du är i hamn.
Annars om du slår in maxpris 2000 och 50/60fps i full Hd på prisjakt så får du upp dessa,
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&b=s174740124#prodlista

Spontant ser ju Olympus tough och TZ35 intressantast ut.
Men åersonligen hade jag köpt en beggad systemkamera eller en videokamera istället.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag har en gamal Sanyo Xacti CG20 videokamera i skåpet. Den är mindre än flesta kompaktkameror, filmar slowmo, har lång optisk zoom, tar 12mp bilder osv. Innan den försvann från hyllorna kostade den 750 spänn, en sån på blocket och du är i hamn.
Annars om du slår in maxpris 2000 och 50/60fps i full Hd på prisjakt så får du upp dessa,
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&b=s174740124#prodlista

Spontant ser ju Olympus tough och TZ35 intressantast ut.
Men åersonligen hade jag köpt en beggad systemkamera eller en videokamera istället.

Tackar för info! Skall kolla upp

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

GoPro kanske?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av morxy49:

GoPro kanske?

Jag har tänkt på GoPro med, men jag vill ha en display.
Vet att man kan köpa till det hos GoPro, men det blir över min budget...
Även beg skulle jag tro.

Men kamerorna är grymt smidiga och riktigt bra!!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har tänkt på GoPro med, men jag vill ha en display.
Vet att man kan köpa till det hos GoPro, men det blir över min budget...
Även beg skulle jag tro.

Men kamerorna är grymt smidiga och riktigt bra!!

Har du en iphone eller någon nyare android kan du strömma bilden och se vad gopron ser med någon hundratals fördröjning!

Edit: det gäller hero 3 och senare- kolla bara så att gopron har wifi!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Den här är en femhundring över din budget men den funkar bra att filma i slowmotion med. Jag har en på jobbet och är nöjd, kräver inte extremt mycket ljus heller när man filmar i slowmotion.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=CPP330&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_content=CPP330&utm_campaign=prisjakt_se