nas buffalo linkstation dum fråga (om att stänga av den)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bjuråker
Registrerad
Feb 2004

nas buffalo linkstation dum fråga (om att stänga av den)

har nyligen köpt en NAS Buffalo LS-QVL9A6

då det är min första nas vill jag bara dubbelkolla en fråga jag inte hittar i manualen

vid åska skulle jag vilja stänga av den och sedan dra ut ström och nätverkskabel, men då det är en nas vill jag inte göra det på "fel sätt" så då undrar jag helt enkelt är det bara att stänga av den med powerknappen eller via ews? (hittar inget om att stänga av den i ews eller i manualen)

naturligtvis kommer jag stänga av alla datorer då detta är på g också så ingen trafik i nätverket sommert att gå om det skulle vara av betydelse.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Merak:

har nyligen köpt en NAS Buffalo LS-QVL9A6

då det är min första nas vill jag bara dubbelkolla en fråga jag inte hittar i manualen

vid åska skulle jag vilja stänga av den och sedan dra ut ström och nätverkskabel, men då det är en nas vill jag inte göra det på "fel sätt" så då undrar jag helt enkelt är det bara att stänga av den med powerknappen eller via ews? (hittar inget om att stänga av den i ews eller i manualen)

naturligtvis kommer jag stänga av alla datorer då detta är på g också så ingen trafik i nätverket sommert att gå om det skulle vara av betydelse.

Nevermind, tittade i fel manual. (edit)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bjuråker
Registrerad
Feb 2004

aa tack (inte rätt manual men rätt ändå va tydligen ba jag som inte kunde läsa

stavning