Permalänk
Medlem

SteelSeries Sensei ändra dpi

Hej!

Jag har en SteelSeries Sensei Fnatic Edition mus som jag skulle behöver hjälp med.
Det är så att jag vill ändra dpi på den men hittar ingestans var man gör det, skulle varit tacksam för hjälp.
Ska ändra dpi för att få mer stable aim i csgo.

Permalänk

Ladda ner Steelseries Engine från deras hemsida. Där kan du ställa in efter önskemål

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Det står något med CPI och DCPI, jag hittar inte DPI.
Forsätt hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aulys:

Det står något med CPI och DCPI, jag hittar inte DPI.
Forsätt hjälp!

Jag tror inte att "forsätt hjälp!" kommer öka antalet svar, dessutom var tråden felplacerad.

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aulys:

Det står något med CPI och DCPI, jag hittar inte DPI.
Forsätt hjälp!

CPI är DPI.
Ett annat ord bara.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Vägledare
Skrivet av MultiMan:

Jag tror inte att "forsätt hjälp!" kommer öka antalet svar, dessutom var tråden felplacerad.

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Vad vet du om "fortsätt hjälp" kommer ge resultat eller ej?! Man har inte övernaturliga krafter bara för att man är moderator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Vad vet du om "fortsätt hjälp" kommer ge resultat eller ej?! Man har inte övernaturliga krafter bara för att man är moderator...

Jag svarade iaf inte för han skrev "fortsätt hjälp", och ja det är totalt meningslöst att skriva en sådan sak.

Lite komiskt det är din första post på nästan en månad och du väljer att skriva detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Vad vet du om "fortsätt hjälp" kommer ge resultat eller ej?! Man har inte övernaturliga krafter bara för att man är moderator...

Nu är det ju inte bara moderatorerna som är lite trötta på alla trådar som börjar med HJÄÄÄÄÄLPPP!!!! i trådrubrikerna och även inne i trådarna, så en sparsammare nivå på detta är ju att föredra.

Nu var det iaf. inte med versaler, så det var ju ett plus.. Men minuset kommer väl i hans andra dubbelpost med versaler i rubriken..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Miikks:

Vad vet du om "fortsätt hjälp" kommer ge resultat eller ej?! Man har inte övernaturliga krafter bara för att man är moderator...

Istället för att spekulera om mina klärvoajanta förmågor bör du nog främst inrikta dig på att läsa våra regler om onödiga kommentarer.

Skrivet av Aulys:

Det står något med CPI och DCPI, jag hittar inte DPI.
Forsätt hjälp!

Nu tvingades jag låsa en annan tråd om samma ämne som du skapat precis innan denna. Det är inte tillåtet enligt §3.3 i reglerna och räknas som korspostning. Tänk på detta i fortsättningen. Den tråden hade även ett skrik på HJÄLP i trådrubriken, något vi helst vill slippa se. Fokusera istället på en så tydlig och beskrivande rubrik om problemet som möjligt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Vägledare
Skrivet av MultiMan:

Istället för att spekulera om mina klärvoajanta förmågor bör du nog främst inrikta dig på att läsa våra regler om onödiga kommentarer.

Nu tvingades jag låsa en annan tråd om samma ämne som du skapat precis innan denna. Det är inte tillåtet enligt §3.3 i reglerna och räknas som korspostning. Tänk på detta i fortsättningen. Den tråden hade även ett skrik på HJÄLP i trådrubriken, något vi helst vill slippa se. Fokusera istället på en så tydlig och beskrivande rubrik om problemet som möjligt.

Jag?

Ah, du redigerade ditt inlägg nu