Permalänk
Medlem

Problem med upplösning!

hej

försöker hjälpa en vän med sin dator, en ASUS N56JR. upplösningen är på 1920x1080 men jag det verkar inte vara det. geforce experience passar inte på fönstret, msi kombustor på 1920x1080 får inte heller plats (även i fullskärm), hemsidor är väldigt inzoomade även om det är 100% och skärpan känns allmänt dålig (kan dock vara jag som inbillar mig). intel grafik, nvidia kontrollpanel och windows säger att det är 1080p.

tog en snabb screenshot från msi kombustor, så här blir det på fullscreen 1080p. vet inte om jag håller på att bli galen men det känns som att något är fel.

drivrutiner har uppdaterats.

Dold text

tack på förhand

Permalänk
Avstängd

Det är inte så att han har råkat aktivera skalning? Det borde inte påverka spel förstås men skrivbordet och alla program där blir ju större. För att ändra det gå till skärmupplösning (högerklick på skrivbordet) och klicka på "Gör text och andra objekt större eller mindre". Sätt den till 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det är inte så att han har råkat aktivera skalning? Det borde inte påverka spel förstås men skrivbordet och alla program där blir ju större. För att ändra det gå till skärmupplösning (högerklick på skrivbordet) och klicka på "Gör text och andra objekt större eller mindre". Sätt den till 100%.

ska kolla det när jag får pilla på den men ganska säker på att jag kollade skalning.