DIR-100 trasig? Ny router TL-R600VPN?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Feb 2009

DIR-100 trasig? Ny router TL-R600VPN?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/182513-t...

Hej jag tror min DIR-100 är trasig mitt internet går jätte långsamt.

Admin panelen i routern är också långsam och den hänger sig ofta så att man måste starta om routern. Ibland ser jag heller inte uppgifterna om mina port-forwardings förrän några minuter har gått. I status brukar det ibland stå 'Dynamic IP is undefined.' Den har annars fungerat felfritt nästan ett och ett halvt år eller mer.

Om jag måste köpa en ny router vill jag ha en utan wifi och massa annat extra, inget cloud,NAS och torrent. Den jag har kollat på är TL-R600VPN och Cisco RV180 VPN. Behöver jag ipv6?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Sep 2007

Kan mycket väl bara vara adaptern som inte släpper en ren och fin dc spänning men uppdatera till nåt nyare

Och skall du ha en bra router kika på Mikrotik deras routrar äs suveräna har en RB-750 finns att köpa från ebay bla prova o söka på prisjakt jag köpte min från lettland för 500-600kr.

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Hagis2k:

Kan mycket väl bara vara adaptern som inte släpper en ren och fin dc spänning men uppdatera till nåt nyare

Och skall du ha en bra router kika på Mikrotik deras routrar äs suveräna har en RB-750 finns att köpa från ebay bla prova o söka på prisjakt jag köpte min från lettland för 500-600kr.

Jag bestämde mig att köpa en RB-750. Av någon anledning verkar min DIR-100 fungera bättre idag men det känns fortfarande lite segare än förut.

Hoppas att jag kan konfigurera den för det verkar lite svårt. Som default verkar det vara 192.168.88.x vill hellre ha 192.168.0.x.