Obegränsat mobilt bredband, ej existerande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Österlen
Registrerad
Jun 2011

Obegränsat mobilt bredband, ej existerande?

Jag ska flytta ut nu till sommaren till ett hus som ligger en bit utanför "civilisationen" vilket gör att där inte finns ett telejack och möjligheten till adsl-bredband är omöjlig.

Men när man kikar runt efter mobila bredband så verkar alla ha en ytterst låg begränsning i surf, vilket är så låg att den inte kan användas mer än max en vecka i mitt fall, då jag använder streamservices, torrents, samt spelar en del.

Till min fråga finns det ett mobilt bredband som har obegränsad surf? hastigheten är inte det viktiga, bara jag inte ligger under 8mb/s.

Chassi: Fractal design r2 PSU: 850W CPU: Intel I5-2500k @ 3,3Ghz GPU: Asus GeForce GTX 560 RAM: Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 1TB OS: Win7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005

Det diskuterades rätt så flitigt alldeles nyss i denna tråden om obegr. trådlöst bredband: http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/1...

Kontentan löd något i stil med att, nej, i princip samtliga abonnemang är begränsade till olika nivåer beroende på hur stor plånbok du har.

Men du kanske får tänka om och portionera ut din kvot lite försiktigare isf till spelandet och surf och undvika datatunga streams.

.:i5 2500K@4GHz ♠ Zalman 9700 ♠ Asus P8P67 Deluxe ♠ 2x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL9 ♠ ZOTAC GeForce GTX 780 3GB ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Antec P180B med 4x Nexus 120mm:.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Som redan påpekats av LupX så finns det en aktiv tråd om precis detta ämne, fortsätt där.

*Tråd låst i enlighet med bl a §2 i reglerna*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *