Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Sep 2013

nedladdningshastighet

tjena jag håller på att installera Tera online men den tar bara hem 1mb/s och innan tog den hem 3,5mb/s, min fråga är kan man priotera ordningen för vad som ska ha mest internet på datorn så jag kan öka nedladdningshastigheten på tera ?

svara gärna snabbt då jag och min polare ska lira det snart för han har såklart fiber

Fractal Design r4 | Gtx 780 | hyper 212 evo | SSD 120GB | asus Z87-A | 8GB Ram | 1,5Tb HDD | i5 3,4Ghz |

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av ZapboZ:

tjena jag håller på att installera Tera online men den tar bara hem 1mb/s och innan tog den hem 3,5mb/s, min fråga är kan man priotera ordningen för vad som ska ha mest internet på datorn så jag kan öka nedladdningshastigheten på tera ?

svara gärna snabbt då jag och min polare ska lira det snart för han har såklart fiber

Stäng av allt annat som drar bandbredd så får ju nedladdningen all kapacitet. Har du inget annat igång så finns det inget att prioritera emellan.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av ZapboZ:

Man kan köra cFos Speed på bägge burkarna så samarbetar dom och ni kan köra trafficshaping.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Det handlar såklart om hur många som laddar ner det och din uppkoppling mot servern. Jag har 100/10 fiber och har aldrig någonsin kommit över 12 MB/s på Steam.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Appel99:

Det handlar såklart om hur många som laddar ner det och din uppkoppling mot servern. Jag har 100/10 fiber och har aldrig någonsin kommit över 12 MB/s på Steam.

12MB/s är väl ungefär vad man kan få ut ur en 100mbit uppkoppling, så jag tror inte att du kommit mycket över det med någon nedladdning.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2014

Konstigt Jag fick ut 50mb/s på mitt 1000/100 ? Borde jag inte ha högre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Appel99:

Det är tyvärr en skillnad på 1 MB/s och 1 Mb/s. 'B' står för Byte, och 'b' står för bit och det går 8 bits på en byte; det är därför du "bara" får 12 MB/s på steam när din internetleverantör säger att hen ger dig 100 Mb/s.

12 MB/s * 8 = 96 Mb/s vilket är ganska nära vad din internetleverantör lovar dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av giplet:

12MB/s är väl ungefär vad man kan få ut ur en 100mbit uppkoppling, så jag tror inte att du kommit mycket över det med någon nedladdning.

Precis det jag menar.

Skrivet av Sacrum:

Det är tyvärr en skillnad på 1 MB/s och 1 Mb/s. 'B' står för Byte, och 'b' står för bit och det går 8 bits på en byte; det är därför du "bara" får 12 MB/s på steam när din internetleverantör säger att hen ger dig 100 Mb/s.

12 MB/s * 8 = 96 Mb/s vilket är ganska nära vad din internetleverantör lovar dig.

Näfan, vad taskigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av CSNörden:

Konstigt Jag fick ut 50mb/s på mitt 1000/100 ? Borde jag inte ha högre?

Routern sätter ju stopp också. Att ladda ner i gigabit-hastighet kräver en "monsterrouter".

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H