Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Hjälp med min nya router!

Uppgraderade från en Thomson TG789vn till en Netgear WNDR3400 v3, allt fungerade bra tills jag märkte att hemtelefonen inte längre fungerade, jag förstår att hemtelefonen måste ha telefonen och internet ikopplad för att fungera det är därför Thomson routern finns. Jag trodde att om jag kopplade en ethernet kabel från min nya router till den gamla Thomson skulle telefonen fungera igen men den visar att den inte har internet då fungerar inte telefonen.
Jag har ingen anning hur jag ska fixa detta, snälla hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2004

Du får nog koppla tvärtom

Väggen -> thomson -> netgear

(nu har du väggen -> netgear -> thomson)

• Corsair Obsidian 750D • i5 4670K @ 4.5 Ghz • Corsair H110 • Windforce GTX780 • Asus Maximus VI Hero
• Corsair 4x4gb (16GB) • Corsair RM750 • Samsung 840 250GB • Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du bör kontakta Telias kundtjänst och be dem brygga smarten och sedan ansluter du din egen router efter den men låter smarten sköta om telefonen.
Alternativt kan du skaffa nån iptelefonadapter och en switch att montera och konfa upp före din router, men det blir bara dyrare och inte bättre.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Det du vill göra är att brygga ditt thomson modem.

Ring till din operatör och be dem göra det åt dig. Sen kopplar du en ethernet kabel från den bryggade porten på TG789 till din nya router. TG789 måste alltså fortfarande vara först i kedjan så att säga.

ASUS Z97A • 4670K @ 4,4GHz • Noctua NH-D15 • Corsair 16GB DDR3 • ASUS GTX1070
NZXT H440 • Be Quiet SP E9 CM 580W • Dell UltraSharp U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Tack för hjälpen allihopa, ska ringa dem och se va de säger. Tack igen!