Datorn blir svart och laddar om skärmen när jag spelar CSGO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla (Örebro)
Registrerad
Sep 2011

Datorn blir svart och laddar om skärmen när jag spelar CSGO

Hej!

Nu är det såhär att varje gång jag sitter och spelar CS:GO på min dator så buggar alllting ur totalt och skärmen blir svart, datorn stänger INTE av sig eller liknande, utan den är svart ett par sekunder sedan kommer spelet tillbaka helt plötsligt - ljudet hakar upp sig också under tiden det sker.. jag fattar inte vad problemet kan vara.

Först och främst - jag HAR redan ominstallerat spelet + steam, jag har även ominstallerat drivrutiner för grafikkorten - har även formaterat om datorn (problemet uppstod även innan formateringen)

Detta börjar bli sjukt störande då det kan hända i väldigt dåliga ögonblick precis när jag påträffar någon eller liknande i spelet och det är helt random när det sker.

Nu till det märkligaste - det sker ENBART i CS:GO.
Nu har jag förvisso inte spelat mycket annat - enbart typ WOW och några andra spel såsom Wildstar etc.

Någon som har den blekaste aning om vad det skulle kunna vara?

Grafikkorten ligger liksom på en vanlig temp som de gör i de andra spelen, jag har testat att disabla SLI och kört med - det gör ingen skillnad..

Jag har en Lenovo Y510P (IdeaPad or w/e)

Tacksam för hjälp!

Much love Sweclockers <3

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming