Hög ping i CS Source med gammal dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Hög ping i CS Source med gammal dator?

Tjenare!
Jag tog upp min gamla burk förra veckan, den datorn är 5-7 år gammal, kostade bara 5k ny. Jag tänkte testa att lira lite cs source men jag pingade 50-250 vilket gjorde att jag laggade väldigt mycket. När datorn var ny kunde jag spela laggfritt hur bra som helst. Jag kan kolla på stream, ha 3 ps3 uppkopplade på nätet utan lagg osv när jag spelar online utan lagg på ps3, men jag tänkte nu börja med cs go! Man vill ju inte köpa en dator för 8-10k och sen inte kunna spela..

Mitt internet:
Ms: 23-30
Down: 18
up: 2

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KLAX
Registrerad
Jan 2004

Vad är frågan?
Och vad menar du med

Mitt internet:
Ms: 23-30

Jag antar att det är latens(fördröjning), men mot vadå?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

För 10k kommer du garanterat inte att lagga på CS go

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Jag förstår inte riktigt. Det ska inte vara mer lagg bara för att det är tre datorer/ps3 istället för en. Möjligen kan du använda upp all bandbredd om du exempelvis kör torrent vid sidan om, men bara för spelande räcker 10/10 mycket mer än väl.
Sedan är det väldigt mycket upp till vad du pingar som CloX skriver. Är det CS-servrarna så är det relevant, men annars säger det inte så mycket.

Trädvy Permalänk
Community Manager
Forumledare
Registrerad
Jun 2005

*trådtitel uppdaterad*

TS, ta gärna lite mer tid på dig att korrekt beskriva din fråga i tråden och återspegla den i titeln. Då ser folk som kanske har svaret på din fråga lättare, du får bättre hjälp, vi får mer ordning i forumet och andra som kanske har samma problem i framtiden kan se de svar du fått.

Win på alla fronter. Om du lägger lite mer tid på din titel. Gör det nästa gång, ok?

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Det jag vill veta är om jag kommer att lagga om jag köper en ny dator, om det är mitt internet som gör att jag laggar när jag spelar på den gamla burken eller om det är mitt internet, jag kunde innan spela css utan lagg på den "gamla" datorn när den var ny. Det måste vara datorn som gör att jag laggar.