iPhone 4S - Trasig eller strular iOS?

Permalänk

iPhone 4S - Trasig eller strular iOS?

Tjena!

Igår så började högtalarna på min iPhone 4S att strula. Det som händer är att jag inte hör knappljudet när tex jag skriver sms, jag kan inte ändra volymen med volymknapparna, jag kan inte höra musiken som spelas i musikappen och Spotify och jag hör inte notisljud från appar jag har laddat ner från app store tex Snapchat (ljud är påslaget i appen). Det första jag tänkte var att högtalarna var trasiga men det konstiga är att högtalarna fungerar när någon ringer och det fungerar när jag ska ändra signaler på mail, sms, ringsignal etc. Dessutom kan jag inte ens kan ändra volymen i musikappen, alternativet finns inte ens så det känns som om det lika gärna kan vara iOS som spökar här. Jag har gjort en återställning av telefon vilket inte gav något resultat och alla ljud är påslagna i inställningarna. Något som hänt er? Någon som har en lösning?

//GreatLinkan

UPDATE: Högtalarna började fungera av sig själv helt plötsligt så ingen hjälp behövs nå mer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem

När du återställde, la du tillbaka en backup efteråt? Kan vara någon inställning som spökar och då efter du återställt (+ återställt backupen) kommer ju den inställningen tillbaka igen.

Testa gå in i Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ alla inställningar

När det ser ut så där så tror jag också det är iOS som spökar, då du säger att högtalaren funkar när någon ringer också.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

När du återställde, la du tillbaka en backup efteråt? Kan vara någon inställning som spökar och då efter du återställt (+ återställt backupen) kommer ju den inställningen tillbaka igen.

Testa gå in i Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ alla inställningar

När det ser ut så där så tror jag också det är iOS som spökar, då du säger att högtalaren funkar när någon ringer också.

Såg att jag uppdaterade mitt inlägg 1 min efter ditt inlägg så missade detta totalt haha men problemet är löst i alla fall, högtalarna började fungera som dem skulle helt plötsligt, tack endå för ditt inlägg

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11