Corsair CX430M RMA

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Corsair CX430M RMA

Hej har ett Corsair CX430m i min htpc. Nätagget har börjat låta illla när fläkten till det går, någon slags obalans i fläkten/ skrapljud.
Problemet är att jag inte har kvittot kvar. Kan man reklamera direkt till Corsair med ngt artikelnummer/ id nummmer på agget så dom kan se att det är inom garanti perioden (vilket det är).

Tacksam för svar! Mvh Henke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Ja det går att få rep/garanti direkt ifrån corsair utan kvitto.
Dock så går dom då på datumet dom byggde det heller om det var när det skickades ifrån corsair till första grossisten dvs datumet är längre bak än inköpet var (och kan skilja en hel del i värsta fall).
Reklamera tror jag dock inte corsair gör (och dom har ingen som helst laglig skyldighet att göra det heller) men garanti reaparationer/byten gör dom dock.
Frakten får dock du stå för (det är enbart butiken som har det lagliga kravet på att dom ska bekosta frakten vid garanti/reklamation/ånger) Corsair brukar dock stå för frakten till dig när dom skickar tillbaks varan men frakten du betalar för att skicka det till corsair (har för mig det är till holland det ska skickas för corsair) får du betala (därav är det rek att använda butiken)
Är nätagget köpt ifrån en nätbutik så finns kvittot högst troligen att hitta i den om du loggar in och går till mina sidor/beställningar och kan skrivas ut.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."