Klarar alla blu-ray-spelare av alla ljud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Klarar alla blu-ray-spelare av alla ljud

Tjena

Är Tok-ny på det här området. Kan det vara så att en billig intern blu-ray-spelare inte klarar av att decoda t.ex dts-hd om man skulle vilja rippa en film?

Eller skulle denna funka?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/190000-lite-o...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av wranzzon:

Tjena

Är Tok-ny på det här området. Kan det vara så att en billig intern blu-ray-spelare inte klarar av att decoda t.ex dts-hd om man skulle vilja rippa en film?

Eller skulle denna funka?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/190000-lite-o...

Läsaren har väl ingen aning om vad den läser för något. Jag tror då inte att det gör någon skillnad.

Är ju en helt annan sak vad gäller blurayspelare, dock.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Ja ok. Så då borde den fungera för mitt ändåmål?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av wranzzon:

Ja ok. Så då borde den fungera för mitt ändåmål?

Förutsatt att du har ett ljudkort som kan avkoda de ljudspår du vill ha så ja.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Den optiska enheten läser bara av skivan och den struntar i innehållet, den matar bara ut en dataström som nått program sedan ska hantera.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

kanon, vad bra. Då köper jag en sån.

Stort tack för hjälpen allihopa!