Grand Theft Auto V jämförs på PS3 och PS4

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto V jämförs på PS3 och PS4

Den nya generationens spelkonsoler och kraftfulla speldatorer ger utvecklarna nya möjligheter att skruva upp detaljrikedomen i GTA V. En snabb jämförelse påvisar betydande skillnader.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

På PC med bra dator kommer detta blir sjukt snyggt!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

De hade lätt kunnat släppa det till WiiU också, synd faktiskt. Hade varit grymt med tex kartan på gamepaden.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Huvudanledningen till att välja pc blir troligtvis modstöd, vilket jag verkligen hoppas kommer fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

På PC med bra dator kommer detta blir sjukt snyggt!

Under den förutsättning att portningen blir bra.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Under den förutsättning att portningen blir bra.

Att folk inte fattat det ännu.. Det blir ingen portning!!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

är det tänkt att videon ska visa hur det ser ut på ps4 elelr pc? ser riktigt bra ut iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Att folk inte fattat det ännu.. Det blir ingen portning!!

Källa? Och vad menar du exakt?

Angående mods skulle jag inte räkna med det med tanke på online läget och framtida DLC

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Att folk inte fattat det ännu.. Det blir ingen portning!!

Så GTAV gjorts till PC först och sen portats till konsol eller har dem gjort PC versionen helt från scratch?

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk

Trailern spelades in på Ps4

Permalänk
Medlem

Jävlar så taggad jag vart! Ska bli underbart att få spela detta på PC. Har faktiskt inte spelat spelet en enda sekund eller kolla på nån video på det mer än detta typ.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Sötast

Jag måste säga att jag är positivt överraskad, det där är galet snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shinypenny:

är det tänkt att videon ska visa hur det ser ut på ps4 elelr pc? ser riktigt bra ut iaf

"Grand Theft Auto V jämförs på PS3 och PS4"

Det står ju rätt så klart och tydligt i artikeln.

Jag skriker och kastar pengar på skärmen, men inget händer. Var är PC versionen? Behöver få min fix snarast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Huvudanledningen till att välja pc blir troligtvis modstöd, vilket jag verkligen hoppas kommer fungera.

Känns som att det bara är jag som INTE hoppas på modstöd... I SP sandboxspel som t.ex. Elder Scrolls/Fallout-serien fungerar det väldigt bra, men jag spelar väldigt mycket online på GTAV på min PS3 och känns som att upplevelsen skulle förstöras av moddning (tänker på editor eller vad det nu hette till IV, lite störande när det regnade tanks från himmelen osv.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarD90:

Källa? Och vad menar du exakt?

Angående mods skulle jag inte räkna med det med tanke på online läget och framtida DLC

Skickades från m.sweclockers.com

vad jag förstått så är de nya generationens konsoler byggda med x86 arkitektur vilket gör att utvecklarna inte måste porta spel hit och dit då de är uppbyggda på samma sätt som en vanlig PC.

rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Skrivet av Aeosoth:

Känns som att det bara är jag som INTE hoppas på modstöd... I SP sandboxspel som t.ex. Elder Scrolls/Fallout-serien fungerar det väldigt bra, men jag spelar väldigt mycket online på GTAV på min PS3 och känns som att upplevelsen skulle förstöras av moddning (tänker på editor eller vad det nu hette till IV, lite störande när det regnade tanks från himmelen osv.)

Skickades från m.sweclockers.com

Vissa saker kan bli störigt med mods, ja. Men moddarna är fan ändå en stor anledning till varför man lirar de på PC. Spelet blir helt plötsligt mycket mer.
Bara att testa nya moddar till fordon kan jag spendera veckor på.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

vad jag förstått så är de nya generationens konsoler byggda med x86 arkitektur vilket gör att utvecklarna inte måste porta spel hit och dit då de är uppbyggda på samma sätt som en vanlig PC.

rätta mig om jag har fel.

Korrekt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aeosoth:

Känns som att det bara är jag som INTE hoppas på modstöd... I SP sandboxspel som t.ex. Elder Scrolls/Fallout-serien fungerar det väldigt bra, men jag spelar väldigt mycket online på GTAV på min PS3 och känns som att upplevelsen skulle förstöras av moddning (tänker på editor eller vad det nu hette till IV, lite störande när det regnade tanks från himmelen osv.)

Skickades från m.sweclockers.com

Du kanske missförstått lite vilka mods som finns tillgängliga. Sånt som kan vara kul är ju exempelvis mycket bättre grafik, en annan spelupplevelse, nya uppdrag, nya miljöer, andra bilar, andra vapen eller mycket annat kul. Titta bara på Skyrim som exempel, med sitt mycket omfattande modstöd. GTA IV har ju väldigt dåligt stöd för moddar, men det finns ju där och det utnyttjas rätt så flitigt för att man som enskild spelar skall kunna rätta till saker man inte gillat i det riktiga spelet.

Tycker det är väldigt konstigt att hoppas på att det INTE kommer modstöd, då det är helt optional att bry sig om det men det kan betyda väldigt mycket för de som är intresserade och för att hålla spelets livslängd lång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Huvudanledningen till att välja pc blir troligtvis modstöd, vilket jag verkligen hoppas kommer fungera.

Håller med, mods ger hela spelet ett lyft roligare då främsta dela är att kunna lägga in egna bilar o.s.v.

Hoppas det blir bra nu bara!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

TREVLIGT! Dock har jag inga problem med PS3 versionen efter alla uppdateringar! Det är inte grafiken som är det viktigaste utan en grym kväll med polarna! Jag kommer dock att köpa PC versionen också!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Majora:

"Grand Theft Auto V jämförs på PS3 och PS4"

Det står ju rätt så klart och tydligt i artikeln.

Jag skriker och kastar pengar på skärmen, men inget händer. Var är PC versionen? Behöver få min fix snarast.

Artikeln jämför bilderna som finns under videon och här http://www.gamepur.com/news/15051-grand-theft-auto-v-ps4-vs-p.... det står inget om att videon visar gameplay på ps4
videon är trailer till gta på ps4, xbox och pc

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

vad jag förstått så är de nya generationens konsoler byggda med x86 arkitektur vilket gör att utvecklarna inte måste porta spel hit och dit då de är uppbyggda på samma sätt som en vanlig PC.

rätta mig om jag har fel.

Det är väl en fortsättning på spelet som från början utvecklades för PS3/X360. Därav en s.k port till både next gen och PC, tror jag iaf.

Visa signatur

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Skrivet av OskarD90:

Källa? Och vad menar du exakt?

Angående mods skulle jag inte räkna med det med tanke på online läget och framtida DLC

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ingen portning såtillvida att man inte behöver arbeta med utgångspunkt i förra generationens konsoler. GTA V till PC utvecklades sida vid sida, och det var troligtvis den tidiga PC-versionen som visades upp i den allra första teasern från slutet av 2011.

Som andra påpekat så har PS4 och Xbox One en PC-arkitektur (x86), viilket öppnar upp för spelstudior att utveckla alla versioner sida vid sida.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Känns som att det bara är jag som INTE hoppas på modstöd... I SP sandboxspel som t.ex. Elder Scrolls/Fallout-serien fungerar det väldigt bra, men jag spelar väldigt mycket online på GTAV på min PS3 och känns som att upplevelsen skulle förstöras av moddning (tänker på editor eller vad det nu hette till IV, lite störande när det regnade tanks från himmelen osv.)

Tror inte det är så svårt att ha en funktion som bara tillåter mods i singleplayer, och när man kör multiplayer är det omoddat.

Permalänk
Medlem

Jag undrar vem som sa att GTA V grafiken var dålig... Hmmmmmm...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

GTA V PS4 = 30fps, skulle inte förvåna mig.
Tur det kommer till PC med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shinypenny:

Artikeln jämför bilderna som finns under videon och här http://www.gamepur.com/news/15051-grand-theft-auto-v-ps4-vs-p.... det står inget om att videon visar gameplay på ps4
videon är trailer till gta på ps4, xbox och pc

Det va inte så mycket text på sidan men tittar man noga mellan några av bilderna så finner man följande:

"Also take a look at some of the Gifs from GTA V Playstation 4 trailer showing stunning graphics/visuals."

Sedan följer ett par .gif från trailern

Permalänk
Skrivet av Majora:

Det va inte så mycket text på sidan men tittar man noga mellan några av bilderna så finner man följande:

"Also take a look at some of the Gifs from GTA V Playstation 4 trailer showing stunning graphics/visuals."

Sedan följer ett par .gif från trailern

tack så mycket har sett bilderna innan så sket i att läsa texten, haha!

grym grafik isf. ngn som vet ngt om det är 60 fps?

Permalänk
Medlem

Här är en video där de återskapat PC/PS4/XBO-trailer på en PS3 som jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Här är en video där de återskapat PC/PS4/XBO-trailer på en PS3 som jämförelse.

https://www.youtube.com/watch?v=NtZ5oBWpO90

ehm samma video som i artikeln..där dom bara visar ps3 vs ps4 1,10sek in i videon.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...