Dustin och deras RMA, väldigt frustrerad.

Permalänk
Medlem

Dustin och deras RMA, väldigt frustrerad.

Tjena allesammans, nu ska ni få smaka lite på min frustration.

Jag lade en RMA på Dustin av ett defekt 660 GTX OC på brudens dator(byggt den själv.)
Vad det var som hände var att efter ca 2 veckor så började hela skärmen flimra till och drivrutiner crashade hela tiden, gick inte ens och röra musen utan att skärmen blev kålsvart, drivrutinerna crashade och skärmen flimrade, näst intill hur det ser ut när kortet "artifaktar" så säga. Jag höll på och försökte lösa detta i säkert 100+ timmar innan jag gav upp och ringde dustin.

Värt och notera är att jag bytte ut hennes kort mot mitt 780 GTX Ti gaming 3g, och det funkade hur bra som helst, stoppade in hennes kort i mitt rigg och samma problem med drivrutiner och skit fortsatte, så jag förstog då att kortet var defekt. Jag ringer in till dustin, får en RMA sedel, skickar tillbaka och dem lovar mig att ärendet ska ta mycket mindre än 30 dagar.

Jag har ringt in diverse gånger och frågat hur det går, ungefär en vecka i taget och får svar på tal direkt att "kortet är i teststadie som behöver slutföras." Efter ca 25 dagar så ringer jag in igen, vilket är idag och jag frågar hur allting har gått och när det nya skickas ut till oss.

Då möts jag av supportkillen i telefon som säger "Vi i servicen kunde inte hitta något fel, vi testade det i furmark några gånger och får inte problemen som du får, därav har vi bestämt att vi skickar ut samma kort till dig. Var det något mer?"

Allvarligt talat? Är detta servicen som man skall förvänta sig? Jag själv beskrev problemet väldigt djupt, jag gav onödiga detaljer och förklarade problemet så gott som jag kunde. Men tydligen skickar dem tillbaka exakt samma kort och tror att problemet är "löst"

Vadfan gör jag nu?

Permalänk
Medlem

Ja vad kan du mer göra? Du tar tillbaka det och får du samma fel igen så se till att du har det på film när du skickar in det en andra gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Ja vad kan du mer göra? Du tar tillbaka det och får du samma fel igen så se till att du har det på film när du skickar in det en andra gång.

Men det här är skrattretande.. Sure, är väl det man måste göra i guess.

Permalänk
Medlem

Vänta lite nu, testar dom kortet i Furmark..
Har inte 600 serien en spärr som aktivt klockar ner kortet så fort drivrutinen känner av att Furmark körs?
Sedan både AMD och Nvidia fixade den spärren så är det lönlöst att testa korten i just Furmark.

Permalänk
Medlem

Dustin är skit, har bojkottat dem sedan de vägrade skicka extragrejer som skulle ingå vid en kampanj.
Föreslår att du gör desamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vänta lite nu, testar dom kortet i Furmark..
Har inte 600 serien en spärr som aktivt klockar ner kortet så fort drivrutinen känner av att Furmark körs?
Sedan både AMD och Nvidia fixade den spärren så är det lönlöst att testa korten i just Furmark.

Precis.. Förstår du min frustration? Dem har fan inte ens testat skiten. Bara myt. Sen skickar dem tillbaka exakt samma kort med servicelappen "Hittade inga fel." Tycker dem borde skicka en emote i lappen också, typ som en smiley bara för att. Typ efter.

Permalänk
Medlem

Ringde precis till DUSTIN igen efter jag snackat med den inkompetenta snubben jag kom till, lyckades bli uppringd av en högre uppsatt vilket var samma person som tog hand om mitt RMA ärende för ca en månad sen. Mickael heter han.

Han kände igen min röst, och jag kände igen honom och han kom ihåg att vi satt och försökte lösa detta innan vi bestämde oss för att RMA kortet för att det var defekt. Jag berättade även för honom att denna "Alexander" i princip inte gjorde ett skit för att hjälpa mig, och väldigt snabbt sa han att så här får det inte gå till. Snabbt efter det så meddelande han mig att han tar kontakt med sin chef direkt och hör av sig om ca 20 minuter så vi kan gå vidare med det här. Så det är väl nån form av schysst service.. Förhoppningsvis leder detta till ett gott slut.

Jag håller mina tummar iallafall, uppdaterar efter jag blivit uppringd igen.

Permalänk
Medlem

Uppdatering;

Mickael från DUSTIN hörde av sig och erbjöd en uppgradering av kort. Istället för Gigabyte 660 GTX får jag en Asus 760 GTX som en ursäkt från deras sida. Gott slut, tillslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boyka91:

Uppdatering;

Mickael från DUSTIN hörde av sig och erbjöd en uppgradering av kort. Istället för Gigabyte 660 GTX får jag en Asus 760 GTX som en ursäkt från deras sida. Gott slut, tillslut.

Trevligt att det fick det bra slut, att dom erbjuder en liten uppgradering efter att ha skött sig dåligt är passande.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boyka91:

Uppdatering;

Mickael från DUSTIN hörde av sig och erbjöd en uppgradering av kort. Istället för Gigabyte 660 GTX får jag en Asus 760 GTX som en ursäkt från deras sida. Gott slut, tillslut.

Så här har jag alltid blivit bemött av Dustin. Jag har tex en gång reklamerat en hårddisk. Dustin skickade ut en ny disk tillsammans med en faktura på 10 dagar så att jag kunde kopiera över den gamla datan till den nya disken. När de fick disken makulerade de fakturan.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boyka91:

Uppdatering;

Mickael från DUSTIN hörde av sig och erbjöd en uppgradering av kort. Istället för Gigabyte 660 GTX får jag en Asus 760 GTX som en ursäkt från deras sida. Gott slut, tillslut.

Det är skönt att få höra att de kan ta ansvar för sina fel.