iPhone 5 som fortsätter krångla

Permalänk
Medlem

iPhone 5 som fortsätter krångla

Hej!
Jag håller just nu på att bli galen då min iphone 5 har krånglat på något sätt ända sedan jag köpte den. Dess förflutna bör inte påverka hur den är idag men har innan lämnat in den på reparation för skärmbyte och byte av flexkabel till låsknapp, muteknapp och volymknapp (samma kabel).
Efter detta så fungerade telefonen som den skulle fram tills nu (det var i februari i år jag lämnade in den). Jag råkade häromveckan lägga telefonen med lite kraft på bordet och telefonen stängdes av, detta blev början av mitt nu mycket frustrerande problem.. Efter detta så räckte det med att skaka lite lätt på telefonen så bara stendog den direkt, så jag lämnade in den på lagning igen och denna gången så hade batterisladden ramlat ur uttaget lite så han satte in den igen och så var det problemet löst!

Dock så uppkom efter detta ett helt nytt problem som jag inte haft innan, min telefon har blivit riktigt riktigt seg och verkligen laggar sig fram med 20 fps ibland och ibland fungerar den precis som den skall. Knapparna på telefonen bara slutar fungera helt plötsligt väldigt ofta (ALLA) knapparna eller så är dom väldigt efter eller skickar fel signaler. Typ som om man trycker en gång på hemknappen så kan den ställa in sig till röstkommando och man kommer inte ut därifrån på kanske en timme för att knapparna inte fungerar och sen så kan man inte stänga av ljudet heller så den bara står och tuggar, fatta vilket jobbigt problem? haha
Jag vet inte ens om det är fel på hårdvaru eller mjukvara då telefonen går att starta utan problem med låsknappen om den är avstängd så verkar ju inte vara något problem på den, men när man väl är inne i telefonen så fungerar den inte till 80% av gångerna.
Ett annat problem är att jag kan ringa folk 20 gånger och dom får antingen ett missat samtal eller ingenting alls på sin telefon, jag får inte alla sms osv och internet har blivit väldigt segt.

Snälla sweclockers ni har hjälpt mig förr och jag behöver åter igen hjälp! Jag är i en desperation då jag verkligen behöver min telefon för att klara mig genom dagarna i skolan och så vidare.
Det jag har testat själv hitills är att återställa telefonen, har testat att använda mig utav assastive touch och det fungerar utan problem då med knapparna (dock fortfarande seg), har nollställt alla inställningar.

Är det något mer som du behöver veta så är det bara att hojjta!
Tack i förväg!!!

Enbart versaler i rubrik/skrikande
Permalänk
Hedersmedlem

Sweclockers gillar inte SKRIK i trådrubrikerna, därför har jag ändrat och även förtydligat rubriken (§3.1 i reglerna).

Tänk på detta i fortsättningen.

*Trådrubrik redigerad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tänkte lämna in den på samma lagning som förstörde den nu och se vad dom säger, dom gav mig nämligen inte ens något kvitto senast så vi får se.

Permalänk
Medlem

Skulle nog föredra att du lämnar in den till en auktoriserad verkstad. Att "batterisladden" som du kallar den, ramlat ut från uttaget ska inte kunna ske.

https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/DIsaXjsiLvlOTMRx.hu...

En metallplatta som är fastskruvad, håller liksom den på plats. Måste varit riktiga amatörer som har reparerat din mobil.

Är mobilen jailbreakad?