Internet hänger sig sporadiskt både IE & Chrome

Permalänk
Medlem

Internet hänger sig sporadiskt både IE & Chrome

Hej!
Jag har stora problem med att Internet hänger sig på min stationära dator, detta sker sporadiskt, tar 10-30 sekunder av väntande sedan så kommer sidan fram.... Har provat med både IE och Chrome = samma fel. Min bärbara dator fungerar utan problem om jag ansluter den via switchen och routern med tråd så jag tror inte att det är routerfel, använder fast IP. NU har jag installerat om datorn och samma fel kvarstår....... Har också provat med ett annat nätverkskort = samma fel

Kan det var SSD:n som håller på att ge upp, jag har testat den med Intels egen programvara = inget fel.

Jag blir snart desperat

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATJ:

Hej!
Jag har stora problem med att Internet hänger sig på min stationära dator, detta sker sporadiskt, tar 10-30 sekunder av väntande sedan så kommer sidan fram.... Har provat med både IE och Chrome = samma fel. Min bärbara dator fungerar utan problem om jag ansluter den via switchen och routern med tråd så jag tror inte att det är routerfel, använder fast IP. NU har jag installerat om datorn och samma fel kvarstår....... Har också provat med ett annat nätverkskort = samma fel

Kan det var SSD:n som håller på att ge upp, jag har testat den med Intels egen programvara = inget fel.

Jag blir snart desperat

Pröva att avaktiverat alla add-ons du har för båda webbläsarna.

Annars kan du pröva återställa webbläsarna.

Edit,

Du kan även skapa ett temporärt konto på din dator. Exempelvis guest eller ett nytt. Logga in med det kontot på samma dator och kolla ifall samma problemet uppstår. Då kan du fastställa ifall problemet är med inställningar för din profil eller om det är mjukvara/hårdvara.

Permalänk
Medlem

Razki,

Provat detta nu, ingen skillnad hänger sig sporadiskt. Har även installerat om Windows med alla uppdateringar installerade nu. Lutar åt något hårvarufel. Uppdaterat moderkort BIOS samt senaste drivisar till det inbyggda nätverkskortet. Inget verkar hjälpa.

Frågan är om det är moderkortet eller SSD:n eller kanske något annat ???