SSD Segare efter installation!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

SSD Segare efter installation!

Tjena, jag har ett problem med min ssd. Nu när jag körde corsairs ssd toolbox och rensade ssdn med det programmet sedan lät jag windows omformatera ssdn vid installation av win 7 så håller ssd hårddisken bara 200-300 mbit/sec till skillnad emot vad det ska vara.

Denna ssd har jag: Corsair Force LS 120GB

Någon som vet vad de kan vara för fel? uppskattar all hjälp!

Och ja det är ahci mode i bios.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av MjolnirMan:

Tjena, jag har ett problem med min ssd. Nu när jag körde corsairs ssd toolbox och rensade ssdn med det programmet sedan lät jag windows omformatera ssdn vid installation av win 7 så håller ssd hårddisken bara 200-300 mbit/sec till skillnad emot vad det ska vara.

Denna ssd har jag: Corsair Force LS 120GB

Någon som vet vad de kan vara för fel? uppskattar all hjälp!

Och ja det är ahci mode i bios.

Har du lite bilder på detta? Tag gärna för vana att lägga till vad du har i övrigt i din burk. Fullt uppdaterat OS?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Jalle64:

Har du lite bilder på detta? Tag gärna för vana att lägga till vad du har i övrigt i din burk. Fullt uppdaterat OS?

Jag har precis byggt ihop min nya dator men jag har inte hunnit uppdaterat allt osv pga coil whine på nätagget så väntar på nytt.

Specsen är iallafall:

Sabertooth 990fx r2.0 moderkort
r9 280x toxic grafikkort
evga supernova g2 850w nätagg
corsair force ls 120gb ssd
1tb seagate hdd
16gb g.skill ares 1600MHz ram
amd fx 9370 prolle

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av MjolnirMan:

Jag har precis byggt ihop min nya dator men jag har inte hunnit uppdaterat allt osv pga coil whine på nätagget så väntar på nytt.

Specsen är iallafall:

Sabertooth 990fx r2.0 moderkort
r9 280x toxic grafikkort
evga supernova g2 850w nätagg
corsair force ls 120gb ssd
1tb seagate hdd
16gb g.skill ares 1600MHz ram
amd fx 9370 prolle

Vilken SATA-port har du kopplat disken till? Det bör vara den första. Sedan är frågan var du ser skillnaden? Upplever du långsam start av burken? Installerat chipset drivisar?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud