Permalänk
Medlem

XBOX one kontroll till Windows?

Hej,

Hur gör man för att koppla en XBOX one kontroll till PCn? Följer det med något eller måste man köpa extra? Vet ju att XBOX 360 kontrollen har med en wifi dongel.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

WIFi funkar inte ännu, du måste använda laddkabeln och instrallera ett program som innehåller drivrutinerna.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Tack, det var vad jag misstänkte.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Tack, det var vad jag misstänkte.

Hej ursäkta mig, men jag har en liten fråga om Xbox one kontrolle på pc, jag hittar ingen info om detta på nätet. Men kan man ändra joystick dead zone med dessa drivrutiner som man måste använda. jag kör med en 360 och jag tycker den har för stor dead zone , så jag vill kunna ändra detta.
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcmannen:

Hej ursäkta mig, men jag har en liten fråga om Xbox one kontrolle på pc, jag hittar ingen info om detta på nätet. Men kan man ändra joystick dead zone med dessa drivrutiner som man måste använda. jag kör med en 360 och jag tycker den har för stor dead zone , så jag vill kunna ändra detta.
Tacksam för svar

Vad drivrutinerna gör är att lura PC till att tro att Xbox One controllen är en 360 kontroll, är högst tveksam till att några justeringar går att göra.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Jimmy:

Hej,

Hur gör man för att koppla en XBOX one kontroll till PCn? Följer det med något eller måste man köpa extra? Vet ju att XBOX 360 kontrollen har med en wifi dongel.

Ms har sagt att one ska i framtiden fungera med Windows. När är frågan dock. Körde på xbox 360 kontroll i stället

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Vad drivrutinerna gör är att lura PC till att tro att Xbox One controllen är en 360 kontroll, är högst tveksam till att några justeringar går att göra.

Det skulle ha funnits möjligheter att ändra dead zone redan på 360 kontroll, det finns ju hur många som helst usla program som ska kunna göra detta. problemet är bara att det blir inte bra windows måste kunna erbjuda sina kunder detta tycker jag, hur svårt kan det vara att programera. på bf4 kan man inne i spelet ändra dead zone på kontroll, den står på 25 % från början, det är ju helt sjukt. sänker man den till 10-15 % så är det en helt ny värld. jag kan tävla mot de andra spelare som använder mus. men fan inte på 25 % dead zone. så är det på call of duty, man hinner fan inte kolla vänster halva höger innan man har dött 5 gånger.