Trasig skärm. Hur hitta sekundär skärm?

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005

Trasig skärm. Hur hitta sekundär skärm?

Bror min startade installation av Windows 8.1 och jag tänkte inte så mycket på det. Men sen när allt var klart så förmodar jag att Windows deaktiverar den sekundära skärmen. Så nu sitter han här med en trasig skärm på laptopen och ingen susning om hur var och när man ska trycka. Gissar att man även måste gå in och aktivera den sekundära skärmen för att överhuvudtaget kunna byta till den. Finns det något speciellt knappkommando för detta?

Passar tråden kanske bättre i forumdelen Windows så får en moderator gärna flytta den.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005

Så ser det ut...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2011

Windowsknapp + P

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Om jag kommer ihåg rätt så är kommandot Ctrl + p för att switsha till den sekundära, eller om det var windows tangenten +P

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005

Jo det testade jag utan framgång, sen skapade jag tråden. Men antingen så funkade det så här i efterhand eller så gick det till sig, för nu är det bild igen. Tack för era svar iaf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2009

"Fn-knappen" tillsammans med en symbol som ser ut som två skärmar bredvid varandra.
Annars är det väl bara att testa vga-port DP-port osv.
Om du har två grafikkort i datorn dvs en APU samt ett dedikerat grafikkort så borde du kunna stänga av ett av dem i bios, det kanske ändrar förutsättningarna tillräckligt mycket för att det ska bli bild på tv:n istället. Antar att du får bild på alla skärmar när datorn startas, bios/uefi brukar visas på alla olika typer av skärmar man har.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Suomi Finland Perkele
Registrerad
Jun 2008

Med Windows key + P i Windows 8 får man upp en sido meny på höger sida som du väljer om det ska Clona eller Expandera till en annan skärm.

Är inte säker men kanske det går att navigera den menyn med piltangenter och enter

PSN: TobaksHosto
Rota3: Intel Core i5 2500k - Asus GTX 680 DCII 2GB - Corsair Force 120gb - Fractal Design R3 - Corsair HX650
Spartanen: AMD PhenomII X3 720 BE - XFXRadeon 4850- Antec Three Hundred - 550W PSU