Messenger Plus, jättebra plugin till MSN!

Permalänk

Messenger Plus, jättebra plugin till MSN!

Antar att många redan använder det, men för er som inte gör det så vill jag tipsa om ett jättefinurligt program till MSN Messenger/Windows Messenger.

De efter features du får med MSN Plus är:
- Ställa in transparens
- Ställa in autosvar (om någon skriver till dig när du inte kan svara så skriver datorn ut ett meddelande som du själv väljer)
- Formatera texten i konversationer (färg och understrykningar) (dock så måste användaren du kör det mot också ha msnplus)
- Hanterar kommandon som du använder på IRC.
- Tar bort reklamen
- Mycket lättare sätt att ändra status, skriver bara tex. /busy så blir man upptagen.
- Spara log från gamla konversationer
- Använda annan mailserver än hotmail/passport

Och massor med andra saker. Ett plugin som rekommenderas för dem som inte använder det

Laddas ner på:
http://msgplus.patchou.com

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Hej
Har testat plus, men...
Varje gång jag logga ut eller starta om Datorn (WinXP) måste jag stänga av Messengern och sätta på den igen för att plus ska fungera med mina inställningar ???? varför, vad gör jag för fel??

Hubbe

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hubbe1
Hej
Har testat plus, men...
Varje gång jag logga ut eller starta om Datorn (WinXP) måste jag stänga av Messengern och sätta på den igen för att plus ska fungera med mina inställningar ???? varför, vad gör jag för fel??

Hubbe

Konstigt, jag har inga sådana problem. Använder du senaste versionen av MSN Plus! ?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

tack för tipset

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.

Konstigt, jag har inga sådana problem. Använder du senaste versionen av MSN Plus! ?

Ja,använde senaste ver av plus, nu är det så att jag bara testade en gång, jag brukar använda viloläge och nu senast funkade det som det ska, var kanske bara första gången det blev så...
Hubbe

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Medlem

Hmm, ska testa.. Den är inte lika krävande hoppas jag?

Edit: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Tog 5 minuter att kolla screenshots och komma in på download-sidan! Jag har ju för fan ADSL!

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Hedersmedlem

Supertack för länken! Mycket bra program!

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, den var faktiskt användbar. Bara det att man kan skriva i klartext om vad man gör när man inte är anträffbar, polarna har lite bättre överseende då

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk

trillian.cc regerar fortfarande

Permalänk
Medlem

*visslar* Miranda *visslar*

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk

*hostar* Trillian *hostar*

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Avstängd

trillian är för jobbit att använda tar ju 100 år att ta reda på vem en person är om du inte vet det...

Visa signatur

P4 2.0 GHZ ♂ Sapphire Radeon 9700 np @ 364/349 ORGINAL kylning ♂ Hercules Game Theater XP 7.1 ♂ Segate Barracuda IV 80+40 ♂ Logitech T-bord, Mus & Webcam!! Bäst noterad på 16 plats på www.snyggast.com ;)