Startar datorn, vissa "nätverks" saker funkar inte.

Permalänk
Medlem

Startar datorn, vissa "nätverks" saker funkar inte.

Hejsan på er!

Som sagt så har jag ett litet, men VÄLDIGT störande problem. Det händer inte varje gång jag startar datorn, men ofta.

Till att börja med, så har jag bytt dator OCH router sen problemet uppstod första gången.

Med det sagt, så ska jag beskriva problemet. Det är så att nästan varje gång jag startar datorn, så kan jag t.ex. INTE ansluta till steam nätverket. Ibland så är det bara och starta om Steam, så funkar det. Men många gånger, så får jag samma felmeddelande varje gång jag försöker starta om. Det står att jag inte kan ansluta till steamnätverket. Men det är inte bara Steam som inte vill fungera, utan andra services också. T.ex. så vill inte Origin fungera. Jag kan inte komma in på Battlelog. Den står bara och laddar ett tag, sedan så kommer det upp att jag inte kunde ansluta till hemsidan.

Samma sak med League of Legends och WoW. League of Legends står och laddar ett tag, sedan så kommer det här upp:

"Connection Failure: Unable to connect to the PVP.net server"

Försöker jag starta Battle.net klienten, så tar det längre tid att starta den och efter ett tag, så poppar den upp, men det står att den inte kunde connecta mig till Battle.net. Trycker jag på "Go Online", så står det bara "Connecting..." och sedan så kommer det upp att den inte kunde connecta.

Vissa gånger har det hjälpt med att "Disabla/Enabla" brandväggen, men för det mesta så måste jag starta om routern för att allt ska fungera igen. Efter att jag gjort det, så fungerar allting som det ska igen. Men nästa dag när jag startar datorn, så har jag (för det mesta) samma problem.