[Fråga] Längre räckvidd. WiFi -> Mobiltelefon ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Nov 2007

[Fråga] Längre räckvidd. WiFi -> Mobiltelefon ?

Jag bor ganska exakt 800 meter från centrum och undrar vad som krävs för att nå mitt WiFi med mobilen därifrån om det överhuvudtaget går?
Anledningen är att jag vill kunna surfa på mobilen under festivaler och annat jippo då mobilnätet brukar vara överbelastat.

Tack på förhand!
Plastanka

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Plastanka1:

Jag bor ganska exakt 800 meter från centrum och undrar vad som krävs för att nå mitt WiFi med mobilen därifrån om det överhuvudtaget går?
Anledningen är att jag vill kunna surfa på mobilen under festivaler och annat jippo då mobilnätet brukar vara överbelastat.

Tack på förhand!
Plastanka

Det tror jag du kan glömma.
Inte nog med att det är för långt, dessutom handlar det om tätort där det med stor sannolikhet finns andra störande wifi-sändare.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Hur stor antenn kan du tänka dig att ha på ryggen?

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du kan ju prova att använda en repeater med riktantenn om du vill labba med det men är det inte fri sikt är det svårt att få till det, En Yagi är inte så dyr på Ebay, du kan även prova med en parabol
http://www.ebay.com/itm/2-4GHz-25dbi-Yagi-WLAN-WiFi-Wireless-...
Här är ett wifihuvud som du kan monter på en normal tvparabol.
http://www.ebay.com/itm/Receiver-Fur-Parabol-Antenne-2-4Ghz-S...

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.