Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Problem med SSD

Tja.
Min SSD enhet är 50Gb stor, Windows tar upp ca 20Gb men nu har ca 25Gb bara försvunnit vet inte till vad eller varför... har lite program på den men inte så mycket så att 25Gb ska försvinna där.
Program files (x86) är 3.05Gb stor och Program files är 340Mb stor.
Jag har en annan HDD som används till att instrallera spel och program på, har även flyttat mitt konto dit.
Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av StålFiskPinne:

Tja.
Min SSD enhet är 50Gb stor, Windows tar upp ca 20Gb men nu har ca 25Gb bara försvunnit vet inte till vad eller varför... har lite program på den men inte så mycket så att 25Gb ska försvinna där.
Program files (x86) är 3.05Gb stor och Program files är 340Mb stor.
Jag har en annan HDD som används till att instrallera spel och program på, har även flyttat mitt konto dit.
Tack på förhand

Tjenare!
Det skulle kunna vara att det ligger en hel drös med temporära filer, systemfiler, felrapportering, gamla säkerhetskopior, cache o.s.v. som ska gå att få bort med Diskrensning. Jag har lyckats att få bort uppemot 15-25 GB med det. Jag vet dock inte hur det ser ut för dig. Annars så skulle det också kunna bero på att du kanske inte tömt papperskorgen efter att raderat stora filer.

Men det kan självklart bero på många andra saker också!

Chassi: Fractal Design R5 Black | CPU: Intel i7 3770K @ 4.5 GHz | Kylare: Corsair H80i GT | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Antec 620 W | RAM: Corsair Vengence 16GB 1600 MHz | MOBO: Asus P8Z77-V Pro
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Heh.. jag vet inte riktigt jag har prövat att köra en diskrensning men det fattas fortfarande mycket plats... Kollade men kan inte hitta vart platsen tagit vägen =/
Det känns mycket skumt faktiskt, jag tycker ju att det skulle gå att hitta en mapp med en massa filer som bara ligger och tar plats.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av StålFiskPinne:

Heh.. jag vet inte riktigt jag har prövat att köra en diskrensning men det fattas fortfarande mycket plats... Kollade men kan inte hitta vart platsen tagit vägen =/
Det känns mycket skumt faktiskt, jag tycker ju att det skulle gå att hitta en mapp med en massa filer som bara ligger och tar plats.

Använd WinDirStat. Det är säkert dolda systemfiler som tar upp massa plats. Själv misstänker jag pagefile.sys och hiberfil.sys.

Guide: Ta bort hiberfil.sys och minska storleken på pagefile.sys.
Om du vill kunna använda viloläge, hoppa till steg 6.
1. Tryck upp start-menyn.
2. Skriv "cmd" i sökrutan.
3. Högerklicka på "cmd.exe" och välj "Kör som administratör".
4. Skriv "powercfg -h off" och tryck på enter.
5. Stäng CMD.
6. Öppna "System" genom att högerklicka på "Dator" i Start-Menyn och välja ”Egenskaper”.
7. Klicka på "Avancerade systeminställningar" till vänster.
8. Gå till fliken "Avancerat" och klicka på "Inställningar" i rutan "Prestanda".
9. Gå till fliken "Avancerat" och klicka på "Ändra" i rutan "Virtuellt minne".
10. Kryssa ur rutan "Hantera automatiskt växlingsfilens storlek på varje enhet".
11. Klicka på "C:" och välj "Egen storlek".
12. Skriv ”800” i båda rutorna och Klicka på "Aktivera".
13. Klicka på "OK" i alla fönster.
14. Starta om datorn.
15. PROFIT

Dold text

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Har du nyligen ökat mängden minne i datorn har både swapfilen och hibernationfilen vuxit.
Swap finns det många åsikter om. Själv kör jag med manuellt satt till 256-8192 MB.
Anväder du inte hibernation finns det kommando för att radera hiberfil.sys. I kommandoprompt med adminrättigheter, vill minnas att det är powercfg -h off

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

detta hjälpte mig