Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011

Wifi orsakar hög ping

Har 24/1 genom BBB, och detta modem har jag, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1095837

När Wifi är igång och två mobiler och en surfplatta är anslutna till modemet så får jag väldigt hög ping i spel som LOL och BF4, går ej att spela pga. av det, men när jag stänger av wifi på modemet eller slår av wifi på telefonerna och plattan blir pingen låg igen, ingen av enheterna laddar ner något, inga uppdateringar eller så. Testade att slå på wifi på en av telefonerna, då kunde jag spela, men så fort plattan fick wifi steg pingen igen.

Har redan pratat med BBB´s support = nytt modem på väg, men tänkte om någon har en ide om vad som kan orsaka detta?

Det var idag som problemet uppstod, har testat det vanliga, stänga av och starta om datorn och modem, BBB har fabriksåterställt modemet, inget hjälpte.
Kör med trådat till min stationära,

Windows 8.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2010

Efter lite omdömesläsning osv så verkar det vara rätt vanligt. Ett lotteri, men mer vanligt.

3770k 5GHz @ 1.37V NH-D15 - ASRock Z77 Extreme4 - Corsair Vengeance 16GB - Asus GTX 1070 ROG STRIX @ 2050MHz - Samsung 830 128GB/Samsung 850 Evo 500GB - Antec TP 650W - Fractal Design Define R4
Full spec