Problem med ssd och hdd.

Permalänk
Medlem

Problem med ssd och hdd.

Hej,

Har köpt ny data och märkte nu att alla mina program osv installeras på min ssd och inte hdd:n. Hur ska ajag göra för att ändra detta?
Tacksam för väldigt snabba svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av i'manoob:

Hej,

Har köpt ny data och märkte nu att alla mina program osv installeras på min ssd och inte hdd:n. Hur ska ajag göra för att ändra detta?
Tacksam för väldigt snabba svar

Självklart vill du ha dina program på SSDn. Annars har du ju ingen nytta av din SSD.

Permalänk
Avstängd

Då du installerar ett program så får du välja vart man ska installera det....
Krävdes det verkligen en tråd för detta ? Kom igen..

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niclasc:

Självklart vill du ha dina program på SSDn. Annars har du ju ingen nytta av din SSD.

Alla program behöver inte ligga på SSD, finns de som inte drar någon nytta av det och då är det bara onödigt att de ligger där och tar plats

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Allt som kräver prestanda lägger du på SSDn, resten på HDDn, typ som film, bilder osv..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.