Går knappt att surfa men bara på just min dator!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Går knappt att surfa men bara på just min dator!

Tjena! Har nu haft ett problem i ca 1 vecka där internet på just min dator är otroligt segt och har nu fått nog, flyttade precis datorn från min mor hem till min far som förövrigt har mycket bättre och stabilare uppkoppling för att se om det funkar bättre här men samma problem kvarstår.

I spelen jag spelar har jag bra ping och allt funkar som det ska men när jag surfar händer det nästintill ingenting. Tar flera sekunder att ladda en sida och det går inte ens att kolla på en video på youtube i (144p).

Det jag testat är att byta från chrome till firefox vilket hjälpte i ca 5 min men sen blev det samma sak där.
Bytt från trådlöst hemma hos min mor till tråd hemma hos min far, och som sagt så är denna uppkopplingen mycket mycket bättre.
Har testat flera olika enheter och det funkar perfekt på alla förutom på min dator.

Annat att tillägga är väl kanske att det är en Technicolor Gateway TG799vn v2 router jag sitter på just nu. Hemma hos min mor vet jag inte riktigt mer än att det är nån typ av telia router.

Börjar bli riktigt irriterande att inte ens kunna kolla facebook utan att bli förbannad och hoppas att det finns några vackra sweclockare vakna.

Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2014

Starta om routern och testa

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Rajat:

Starta om routern och testa

verkar funka för stunden iaf, återkommer om det fortsätter. Kändes dock inte som att det skulle hjälpa med tanke på att jag bytte router helt tidigare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

känns mer som det är operativ relaterat än nätverk, kanske full med spyware och liknande om det går från att fungera till att inte fungera lika bra. Men först borde du prova installera nyare drivare till nätkortet för att se om det hjälper. Kan även vara att ditt nätverkskort inte fungerar korrekt och behöver bytas.

Jag tror iaf att det är mer system relaterat än nät relaterat som orsakar problemet, där det bästa vore att installera om ditt operativ system. Du skulle väl rent teoretiskt kunna dra ned vmware player vilket är gratis och installera virtuellt och kolla om det är system relaterat innan du installerar om datorn.