Köp av Extern HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jun 2011

Köp av Extern HDD

Tjena! Är ute efter en snabb 500gb-1TB extern hårddisk som kommer hålla länge. Hårddisken kommer att användas till att spara bilder på därav behöver jag inte så jättemycket minne.

Jag har tittar runt lite på olika diskar och insåg ganska snabbt att de flesta har nån sorts automatisk backup och cloud och det är inget jag är ute efter. Jag vill helt enkelt bara plugga in den i USB porten och då använder jag den och sen när jag tar ut den så kommer man inte åt materialet. Anledningen till detta är att jag inte riktigt litar på clouds och automatisk backup av mina filer eftersom det känns som att då kan nån komma åt filerna men om disken bara ligger bredvid mig på mitt skrivbord så kommer man bara åt filerna om man pluggar in den i en dator. Lösenordsskydd vore inte helt fel men jag är inte ute efter nån sorts automatisk backup elr liknande som det är på denna: http://www.inet.se/produkt/4304666/wd-mypassport-ultra-usb-3-...

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Din fråga är?

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Cooling23:

Din fråga är?

Ursäkta om jag var otydlig. Jag är alltså ute efter en hårddisk på 500gb-1TB som inte använder sig av någon sorts automatisk backup eller liknande eftersom jag sett att många diskar gör det och jag har svårt att hitta en bra som inte gör det.

Edit: Extern HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Walshy:

Ursäkta om jag var otydlig. Jag är alltså ute efter en hårddisk på 500gb-1TB som inte använder sig av någon sorts automatisk backup eller liknande eftersom jag sett att många diskar gör det och jag har svårt att hitta en bra som inte gör det.

Jaha du vill ha köpråd. Bästa jag hittat är detta: http://www.inet.se/produkt/4304186/lacie-porsche-design-p9220...

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

För att eventuell automatisk backup ska kunna fungera måste medföljande programvara installeras. Ibland medföljer bara licens och länk var man kan ladda ner programvaran.

En sak är dock säker. All sådan programvara är ett alternativ utan krav på att den måste nyttjas.

För ditt behov passar vilken som helst av de externa diskar du hittar. När kravet inte är mer än 1000 GB så skulle jag välja 2,5" enhet. Då försvinner kravet på separat strömförsörjning. Mycket smidigare. Se bara till att det är USB3 på disken.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Hardware guy:

För att eventuell automatisk backup ska kunna fungera måste medföljande programvara installeras. Ibland medföljer bara licens och länk var man kan ladda ner programvaran.

En sak är dock säker. All sådan programvara är ett alternativ utan krav på att den måste nyttjas.

För ditt behov passar vilken som helst av de externa diskar du hittar. När kravet inte är mer än 1000 GB så skulle jag välja 2,5" enhet. Då försvinner kravet på separat strömförsörjning. Mycket smidigare. Se bara till att det är USB3 på disken.

Okej, tack så mycket då vet jag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Walshy:

Du behöver inte använda de funktionerna, kolla på WD-passport diskarna, finns i allt från 320Gb till 2TB och kräver ingen extra ström förutom från USB kontakten, riktigt smidiga

Desktop > Z170 Pro Gaming | i7 6700K | 32Gb | 1080Ti STRIX |
Laptop > Lenovo Y720-15IBK | i7 7700HQ | 8Gb | GTX 1060 6Gb |
Laptop#2 > ASUS G571JY | i7 4710HQ | 16Gb | GTX 980M 4Gb |
Laptop#3 > MSI GS70 2QE | i7 4720HQ | 16Gb | GTX 970M 4Gb |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av phoenixdisciple:

Du behöver inte använda de funktionerna, kolla på WD-passport diskarna, finns i allt från 320Gb till 2TB och kräver ingen extra ström förutom från USB kontakten, riktigt smidiga

Tror jag köper en 1TB passport från WD då! Tack