Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Bromölla
Registrerad
Dec 2012

Hjälp med köp av Gaming Headset

Tjena! Ska nu köpa mig ett nytt gaming headset, och det jag letar efter är ett bekvämt headset, bra ljud, surround är inte ett måste, men det viktigaste för mig är mikrofonen också. Då jag delvis spelar in videor etc så vill jag kunna använda mig utav headsetets egna mikrofon vid tillfällen, och då vill jag ha en bra fungerande mikrofon som inte drar åt sig en massa bakgrunds ljud etc.
Jag har funderat en del på headset som
Razer Kraken Pro
Logitech G430
Logitech G35

Har fastnat för dom lite smått, inte kollat runt så jätte mycket och vet inte riktigt vad jag ska luta mig åt för att få mest för pengarna.
Har hört mycket bra om både logitechs samt razers kraken headset.
Har haft ett antal siberia headsets med aldrig mer, hos mig har dom bara gått i sönder mitt upp och ner, men annars har dom varit väldigt bekväma!
Hoppas ni kan hjälpa mig, budget är inte så stort krav, länka vad ni tycker så får jag sträva mig efter det. Tack.

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2011

Det bästa är att köpa ett "riktigt" headset med en separat mic istället för att köpa något som det står "gaming" på, önskar att jag själv vetat detta innan jag köpte mitt Astro A40.
Även om det är ett bra headset kan man absolut få bättre för pengarna, jag skulle rekommendera ett Sennheiser HD 558 med någon billig mic från en butik nära dig.
Vill du ha mer tips kan du besöka www.reddit.com/r/headphones

[2500K @ 3.3Ghz] - [Corsair H90] - [ASUS P8Z77 Deluxe] - [Corsair Vengeance 8GB 1600MHz] - [EVGA GTX 680 Superclocked] - [~128GB SSD] - [~2000GB HDD] - [550W] - [ACER 24" 1080 2ms] - [Samsung 24" 1080 5ms] - [Qpad MK-85] - [Steelseries Rival] - [Steelseries QcK Heavy] - [Antec Three Hundred] - [Win8.1]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Aug 2013

Skaffa inte någon av de du fastnat för. Kolla upp Sennheiser PC360 G4AME.
Inget extra på den för att få den till ett gaming headset som endast är ploj och går sönder, endast ordentligt ljud, bra mic med klart ljud och en ordentlig struktur som håller. Om du pratar mycket i mick så funkar denna utmärkt, kan vara jobbigt med en vid sidan om mick enligt mig, skönare att ha allt i ett. Sennheiser PC360 G4AME har näst intill bara positiva kommentarer. Dock rätt dyr men det är värt det. De har även en nyare version av den men den är ännu mer dyrare.

Min erfarenhet är att de som gör mycket Gaming utrustningen är mer sämre än resten då mycket pengar går in i designen och kvalitén är bokstavligen ibland sjukt dålig.

Sen har logitech många kommentarer av dålig passform, obekväma, blir dåliga snabbt, micken slutar, ljud glappar osv.

Haft mina sennheiser nu i snart 2 år och de är riktigt nice, vill du boosta det ännu mer så skaffa ett ordentligt ljudkort med. Har råkat tappa dom rätt i golvet några gång för att jag inte såg dom på bordet men aldrig tagit skada av det.

Om du tycker det är för dyrt tycker jag fortfarande du ska vänta i såna fall så du kan lägga en slant på nåt som håller och där du får bra grejer för pengarna istället för att lägga ut det på billiga design produkter. Hoppas du fixar det

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Håller med ang. PC360. Rekommenderas varmt!

Intel Core i5 4670k @ 4.5 GHz - 2 x EVGA GTX 780 SC ACX - MSI Z87-G45 - Corsair Vengeance LP 16 GB - 3 x 1 TB HDD -
2 x 250 GB SSD - ASUS Xonar DGX - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H440

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Bromölla
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Tobbe_:

Skaffa inte någon av de du fastnat för. Kolla upp Sennheiser PC360 G4AME.
Inget extra på den för att få den till ett gaming headset som endast är ploj och går sönder, endast ordentligt ljud, bra mic med klart ljud och en ordentlig struktur som håller. Om du pratar mycket i mick så funkar denna utmärkt, kan vara jobbigt med en vid sidan om mick enligt mig, skönare att ha allt i ett. Sennheiser PC360 G4AME har näst intill bara positiva kommentarer. Dock rätt dyr men det är värt det. De har även en nyare version av den men den är ännu mer dyrare.

Min erfarenhet är att de som gör mycket Gaming utrustningen är mer sämre än resten då mycket pengar går in i designen och kvalitén är bokstavligen ibland sjukt dålig.

Sen har logitech många kommentarer av dålig passform, obekväma, blir dåliga snabbt, micken slutar, ljud glappar osv.

Haft mina sennheiser nu i snart 2 år och de är riktigt nice, vill du boosta det ännu mer så skaffa ett ordentligt ljudkort med. Har råkat tappa dom rätt i golvet några gång för att jag inte såg dom på bordet men aldrig tagit skada av det.

Om du tycker det är för dyrt tycker jag fortfarande du ska vänta i såna fall så du kan lägga en slant på nåt som håller och där du får bra grejer för pengarna istället för att lägga ut det på billiga design produkter. Hoppas du fixar det

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879

Skrivet av Fille625:

Håller med ang. PC360. Rekommenderas varmt!

Har kollat på Plantronics Gamecom 780 Dolby 7.1 USB på maxfps, fått väldigt bra betyg från folk, tror ni det kan vara något? Vill liksom inte lägga så jätte mycket pengar, har en extrem beslutsångest och har svårt för att lägga ut pengar, därför får jag panik om jag köper något dyrt för jag lägger märke till ALLT..

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av zenyard:

Har kollat på Plantronics Gamecom 780 Dolby 7.1 USB på maxfps, fått väldigt bra betyg från folk, tror ni det kan vara något? Vill liksom inte lägga så jätte mycket pengar, har en extrem beslutsångest och har svårt för att lägga ut pengar, därför får jag panik om jag köper något dyrt för jag lägger märke till ALLT..

Jag hade själv svårt med att lägga ut pengar, jag köpte då jag inte hade sommarjobbat eller nåt alls men kände att det var det bästa jag kunde köpa. Du får vad du betalar för, det får du inte hos razer, logitech etc. Gå inte efter design för mycket. Och surround är inget som du ska sikta mot, för många kan ljudet vara bra för spel men själva kvalitén blir sämre. Och dom du kollade på , Gamecom, från min sida så skulle jag inte alls rekommendera dem. Känns som du går lite för mycket på utseendet av bilden? Många kommentarer som jag har läst har man kunnat se att många går på utseendet, ser den bra ut, då är den det. Men detta är så falskt, razer piffar upp sina så fint de kan men kvalitén sjunker till botten. Dom är inte dåliga, det säger jag inte men de är inte värda pengarna även ifall de kanske kostar 500 kr. Jag har varit i exakt samma sits som du, kollat på exakt de som du kollat på fast mer såklart med. Efter en månad blev det Sennhesier, båda mina bröder har sådana också. (de gillar ljud och är väldigt kräsna inom ljud, ålder 23, 25).

Jag använder Sennhesier PC360 mycket till FPS spel och Musik. I FPS spel så är det så skönt att kunna förlita sig på ljudet av fotsteg, tror inte surround hade gjort det så extremt mycket lättare, kanske lite eller inte alls då den sämre kvalitén på ljudet.

EDIT: Känner du att du inte har lust att lägga ut summan så försök se det som en one time only, du köper det och det kommer hålla länge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Aug 2013

Alla headset har för och nackdelar, plastigt, skrangligt, dåligt ljud, micken låter, micken förstör din röst, batteriet tar slut, dålig teckning, obekvämt, slits lätt på muffarna vid öronen, täcker inte öronen etc.. men enligt mig som också har glasögon, har fortfarande inte hittat något negativt alls med sennheiser och micken den är stadigt byggd men ett klart ljud. Nu säger jag inte att sennhesier är "THE BEST" för det finns mycket bättre fast då i mycket högre prisklass men då kanske utan mick och man kan alltid ha otur att det är en defekt på produkten men du kan läsa själv på kommentarerna. Det finns såååå många headset så man får panik när man vill jämföra alla men jag tycker sennhesier helt enkelt. Nu har jag skrivit en hel uppsats åt dig xP Hoppas du blir nöjd!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Om ljud per krona existera finns det inget som toppar Dom nya fatality Soundblaster Rage
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1438546

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black] [WD Blue 1 TB]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync
Mobil Nexus 6P/One plus 5T har även 2TB extern hårdisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Lexius:

Om ljud per krona existera finns det inget som toppar Dom nya fatality Soundblaster Rage
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1438546

Dom är bra, soundblaster märket var ett av mina bättre headset som jag hade köpt. Dock så gillar jag inte alls sladden för micken, den blir alltid så dålig efter bara lite böjande och det täckte inte öronen på ett bekvämt sätt, ser heller inte ut som dom har förnyat designen men ljudet, ja det kan vara bra

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Mar 2006

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden pga korspostning (se forumregel § 3.3). Rätten att ställa fler frågor om köpråd av headset är nu förbrukat.

/KimTjik