Permalänk
Skrivet av iColt3n:

Saken är den att det var en annan som la min kameraväska där när jag inte var i husvagnen. Så de har lyckats sätta väskan på ett dåligt ställe samt packat på väskor ovanpå den.

Skrivet av iColt3n:

Jag har en KAT väska. Den är tung och stor, även dyr när man jämförde med andra konkurrenter. Den är tjock vadderad fram och bak. Ser lite ut som en väska som ska klara lite tuffare förhållanden. Men upptill var väskan nästan platt när den klämdes av andra väskor. Där är det dock ett utrymme för övriga prylar.

Jo, men har man en systemkamera förvarad så att den inte klarar vanlig hantering i en husvagn, då bör man kanske inte lämna den i en husvagn? Det är inte så lätt för folk att konstant tänka på att "shit, just den där väskan kanske råkar vara jätteömtålig".

Jag är fortfarande nyfiken på exakt vad som tagit skada. Kata gör ju inte direkt dåliga väskor? Var det något hårt tillbehör på insidan som trykte mot kameran på ett oturligt vis?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av n_sandstrom:

Jo, men har man en systemkamera förvarad så att den inte klarar vanlig hantering i en husvagn, då bör man kanske inte lämna den i en husvagn? Det är inte så lätt för folk att konstant tänka på att "shit, just den där väskan kanske råkar vara jätteömtålig".

Jag är fortfarande nyfiken på exakt vad som tagit skada. Kata gör ju inte direkt dåliga väskor? Var det något hårt tillbehör på insidan som trykte mot kameran på ett oturligt vis?

Den var lämnad i bilen eftersom jag tog promenad hem. Men då var det en smart en som tog in kameraväskan och satte den på soffan och sen har det lastats väskor ovanpå under tiden jag var på väg hem.

Permalänk
Skrivet av iColt3n:

Den var lämnad i bilen eftersom jag tog promenad hem. Men då var det en smart en som tog in kameraväskan och satte den på soffan och sen har det lastats väskor ovanpå under tiden jag var på väg hem.

Jo, men, det är en väska som det har stått väskor på. Du kan fortfarande inte lasta andra för det. Väskor ska hålla för väskor.
Men vad var det som gick sönder? Jag har svårt att tro att det har kunnat uppstå av att det har stått väskor på den. Någon måste ha tappat den från nå riktigt hög plats eller så innan. Eller försökt flytta den som dom gör i bagagehanteringen på flygplatser, men lyckats träffa nåt hårt istället för soffan.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Om skärmen fungerar och objektivet inte har brutits av hade jag inte oroat mig för det. Systemkameror är väldigt tåliga saker. Jag har tex snubblat ner för en backe och landat med min gamla 350D mellan mig och en stor sten på marken, enda skadan var lite repor på motljusskyddet.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Vet inte om den var uppe nån tidigare sida men en systemkamera tål väldigt mycket
https://www.youtube.com/watch?v=RCT-YMgjm9k

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Inaktiv

Kameran verkar funka som det ska. Men när jag vrider och vänder på kamerahuset är det något som glider fram och tillbaka inuti. Vad kan det vara? Batteriet? Vattenpasset?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iColt3n:

Kameran verkar funka som det ska. Men när jag vrider och vänder på kamerahuset är det något som glider fram och tillbaka inuti. Vad kan det vara? Batteriet? Vattenpasset?

Verkar vara något som är löst inuti, du kanske bör kolla upp det. Jag har då aldrig haft något löst i mina 4 förra systemkameror. Har just nu en 700D

Permalänk
Skrivet av iColt3n:

Kameran verkar funka som det ska. Men när jag vrider och vänder på kamerahuset är det något som glider fram och tillbaka inuti. Vad kan det vara? Batteriet? Vattenpasset?

Har du tagit av objektivet innan? Bildstabiliseringen kan klunka om man skakar objektivet utan att det är igång

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Avstängd

Köpte en Eos 60d igår med objektiv för 4100
Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS Canon
Canon 50mm f/1,8 II
Är det ett bra pris på denna kamera modell? Allt är ju såklart relativt, men kameran är i jätte fint skick och har ca 2500 exponeringar på sig.
Objektiv Sigma: http://www.objektivguiden.se/lens.asp?id=120
Objektiv Canon: http://www.objektivguiden.se/lens.asp?id=41

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Har en Canon 7D med orginal batterigreppet och få exponeringar till salu för en bra peng. Enligt mig så är 7D fortfarande den bästa "croppade" kameran du kan hitta.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Avstängd

Tack för bra tips hörni. Även jag har varit inne på en ny kamera och känner mig rätt grön i området!

Permalänk
Avstängd

Hur mycket är en bra peng då?

Skrivet av paltkoma:

Har en Canon 7D med orginal batterigreppet och få exponeringar till salu för en bra peng. Enligt mig så är 7D fortfarande den bästa "croppade" kameran du kan hitta.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

Kameran verkar funka som det ska. Men när jag vrider och vänder på kamerahuset är det något som glider fram och tillbaka inuti. Vad kan det vara? Batteriet? Vattenpasset?

Jag gissar på att det är blixten. Slå upp blixten och prova om det låter då, jag har för mig att mina cropkameror skramlat lite vid blixten.

Visa signatur

/Benny

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inveramsay:

Har du tagit av objektivet innan? Bildstabiliseringen kan klunka om man skakar objektivet utan att det är igång

Ska testa det. Så du menar att det kan vara objektivet som har något löst iom bildstabilisering?

Skrivet av BempaS:

Jag gissar på att det är blixten. Slå upp blixten och prova om det låter då, jag har för mig att mina cropkameror skramlat lite vid blixten.

Ska kika på det!

Permalänk

Jag kan konstatera att öppen blixt eliminerar skramlande iallafall på min 70D. Skönt, då är det inget som orsakades av det hemska fallet i marken jag nämnde på trådens första sida.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av iColt3n:

Ska testa det. Så du menar att det kan vara objektivet som har något löst iom bildstabilisering?

Bildstabiliseringen är en linsgrupp som kan sitter med ett gyro, iom att det kan röra sig så kan det klunka. Mitt 24-105 klunkar en del när man skakar det.

Visa signatur

Simlärare